Epicova nagrada za hrvatski VR animirani film za splitski Prime Render Studios - 5.0 out of 5 based on 1 vote
Epicova nagrada za hrvatski VR animirani film za splitski Prime Render Studios

Epicova nagrada za hrvatski VR animirani film za splitski Prime Render Studios

Inspirirani umjetnošću, pokretani tehnologijom

Hrvatski studio za računalnu grafiku i animaciju osvojio je Epic Mega Grant nagradu za VR animirani film rađen u Unreal engineu.

Za ekipu iz splitskog studija Prime Render Studios znamo još dok su se zvali Lemonade3d, kada im je u fokusu velikim dijelom bilo 3D printanje. Tvrtka koja je započela kao startup za razvoj video igara te je čak razvila vlastiti 3D engine, rebrendirala se i sada izrađuje
2D i 3D računalnu grafiku i animaciju, a od nedavno su fokusirani na izradu multimedijskih sadržaja u kulturi, pri čemu veliki dio onoga čime se bave otpada na izradu i produkciju vlastitih animiranih filmova. Povodom nedavnog osvajanja Epicove MegaGrant nagrade za izradu animiranog filma pomoću Unreal enginea, odlučili smo kontaktirati suosnivača tvrtke Veljka Popovića. On nam je otkrio čime se danas bavi ovaj ugledni hrvatski studio koji je do sada osvojio više od 70 velikih međunarodnih nagrada, a radio je i na poznatim TV serijama koje uključuju Sleepy Hollow i Star Trek.

1 Veljko Popovic

  Veljko Popovic: gleda svijet kroz VR perspektivu

Kada govorimo o hrvatskoj animaciji, 3D printanju, računalnoj grafici i drugim vrstama multimedijskih sadržaja u proteklih gotovo dvadeset godina, ne možemo izbjeći kreativce iz splitske tvrtke Prime Render Studios, koju su 2002. godine osnovali Milivoj Popović, Veljko Popović i Marin Kovačić pod nazivom Lemonade Productions. Na naše pitanje zbog čega su se rebrendirali, prvo u Lemonade3d, a potom u Prime Render Studios, Veljko Popović nam je opisao kako je tekao razvoj tvrtke od osnivanja do danas.      
„Milivoj Popović, Marin Kovačić i ja 2020. godine formalno osnivamo Lemonade Productions. U to smo se vrijeme bavili isključivo razvojem igara, čak smo radili i svoj vlastiti 3D engine. 2004.  postajemo Lemonade3d Studio, kada smo fokus prebacili malo više na izradu multimedijalnog sadržaja, a ne samo gaming. Kao Lemonade3d 2008. radimo svoj prvi kratki animirani film, 'Ona koja mjeri', kojim započinjemo svoj ulazak u svijet umjetničkog animiranog filma. Prime Render Studios je posljednja evolucija Lemonade3d studija s kojom smo se još više fokusirali na izradu sadržaja u kulturi i umjetnosti, poglavito na animirane filmove. Digitalna skulptura i 3D printanje još su uvijek dio naše produkcije, tako smo upravo izradili nagradu za Reviju Filmova UMAS 2019 uz pomoć tehnologije 3D printanja.

Star Trek, Financial Times, BICRO

U razgovoru s Popovićem saznali smo da su između ostaloga radili na TV serijama kao što su Sleepy Hollow i Star Trek te za visokoprofilne klijente koji uključuju Financial Times, Unilever i Lipton. Što se domaćih klijenata tiče, radili su za velike tvrtke poput HEP-a, Brodotrogira, Cedevite, Poslovno-inovacijskog centra Hrvatske BICRO-a, Grada Zagreba, raznih muzeja i drugih.
„Za sve njih smo izradili razne multimedijalne sadržaje, od animiranih sekvenci, VFX-a, 3D mapiranja, multimedijalnih prezentacija, holograma“, ističe Veljko Popović.

12 Milivoj Popovic

Milivoj Popovic: je također jedan od suosnivača Lemonade3d i Prime Render Studiosa


Na naše pitanje kako su došli na ideju korištenja Unreal enginea za izradu animiranih filmova, suosnivač Prime Render Studiosa nam je rekao da su već neko vrijeme bili
zainteresirani za tehnologiju real time renderinga, od specijaliziranih softwarea do game enginea.  Interesantan im je koncept direktne izrade sadržaja, manipulacije s tim sadržajem u realnom vremenu i mogućnost interakcije koju pruža real time rendering. „Bilo je samo pitanje vremena kada ćemo tu tehnologiju dovoljno proučiti da se osjetimo spremnim da je iskoristimo i u izradi animiranog sadržaja“, kaže Popović.

Dislokacije

Što se tiče Epicove MegaGrant nagrade koju su osvojili za VR animirani film "Dislokacije“ (Dislocation), objasnio nam je da se radi o kratkom VR animiranom film kojeg rade uz pomoć motion capture tehnologije u suradnji s Alenom Čelićem, plesačem s njemačko-splitskom adresom, a koreografiju potpisuje Nikolina Dolfić. Produkcijski tim je predvođen Veljkom i Milivojem Popovićem koji film režiraju i produciraju.

Annecy nagrad

Nagrada žirija: na Annecy film festivalu, najvećem festivalu za animaciju na svijetu

Riječ je o filmu koji postavlja pitanje što se događa u trenutku dislokacije, kada se migrant ili izbjeglica nađe u okruženju i situaciji koja u potpunosti negira njihovu ljudskost, prijašnja životna iskustva i razumijevanje njegovog položaja u društvu. Predprodukcija filma je trajala oko godinu dana, a produkcija nešto preko 13 mjeseci. „Epic smo privukli, ja mislim, tehničkom i umjetničkom kvalitetom filma te činjenicom da su mnoge institucije, festivali i organizacije već zainteresirane za projekt. Film je prošle godine predstavljen u Annecyju, najvećem festivalu za animaciju na svijetu, a izrađujemo ga u koprodukciji s francuskom Bagan Films produkcijskom kućom. Napomenuo bih da smo bili uporni u komunikaciji s Epicom svih ovih mjeseci te smo činili sve što je bilo u našoj moći da im pokažemo da je riječ o kvalitetnom projektu“, navodi Popović i dodaje da im Epic nije ponudio da rade za njega jer je komunikacija s njima bila isključivo vezana uz Epic MegaGrant.

Uvijek traže nove suradnike

Zanimalo nas je koliko zaposlenih ima Prime Render Studios i planira li zapošljavati nove kadrove te kako im se potencijalni kandidati mogu javiti. Saznali smo da je Prime Render Studio malena firma s tek nekolicinom stalno zaposlenih osoba, no u studiju gotovo uvijek radi bar desetak ljudi, ovisno o projektima na kojima se radi. „Kako često eksperimentiramo i istražujemo razne vidove pokretne slike, tako se i kadar za izradu pojedinih projekata značajno razlikuje.

Snimanje prime render studio Snimanje tona: za VR animirani film „Dislokacija“

To znači da od projekta do projekta zapošljavamo razne stručnjake, umjetnike i kreativce“, navodi Popović i dodaje da je na Dislokacijama, koje su bile VR projekt i tehnički iznimno zahtjevan film,  radilo desetak ljudi u Hrvatskoj te nekolicina u Francuskoj, a bila je riječ uglavnom o tehnički potkovanim stručnjacima iz polja 3D računalne grafike i VR-a. „U rujnu krećemo s izradom klasičnog 2D animiranog filma, gdje ćemo u cijelosti promijeniti krvnu sliku studija i zaposliti 2D animatore, koloriste, ilustratore i crtače. Uvijek tražimo nove suradnike i kreativne ljude da se pridruže našem timu ili mreži vanjskih suradnika. Svi zainteresirani nas mogu kontaktirati na Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.“, uputio nas je suosnivač splitskog studija.

VR i AR

VR i AR su u posljednjih nekoliko godina postali veliki trend i, osim u igrama i interaktivnim filmovima, koriste se u muzejima, galerijama, edukativnim ustanovama. Zanimalo nas je koliko se Prime Render Studio angažira u tom smjeru, s obzirom na to da je među njegovim ostvarenim projektima i AR sadržaj za Pomorski i povijesni muzej Hrvatskog primorja Rijeka. Popović nam je rekao da je trenutno njihov primarni fokus izrada multimedijskih sadržaja za kulturne ustanove, umjetnike i institucije. „Istina je da se veliki dio tog sadržaja bazira na AR i VR rješenjima. Prošlo smo ljeto za potrebe interpretacijskog centra u Klisu izradili i najveći hologram u Hrvatskoj, tako da se veselimo onome što će nam budućnost donijeti“, kaže. Popovića smo zamolili da nam oda i neke planove studija za konkretne buduće projekte.

interpretacijski centar u klisu Interpretacijski centar u Klisu

„Zapravo smo najviše uzbuđeni oko projekata koji se tiču razvijanja našeg vlastitog IP-a. Tako planiramo novi kratki animirani film, kojeg radimo u suradnji sa splitskom umjetnicom Tisjom Kljaković, a koji se temelji na njenoj knjizi 'U malu je uša đava'. Osim toga, pripremamo i klasičnu filmsku varijantu našeg VR projekta Dislokacije, no sigurno je naš najambiciozniji projekt izrada dugometražnog animiranog filma radnog naslova 'Snovozemlje'. Projekt pripremamo u suradnji sa scenaristom Pedrom Riverom iz Španjolske i fantastičnim umjetnikom Daveom Cooperom iz Kanade. Riječ je o projektu koji bi, ako se realizira, trebao imati budžet od oko 30 milijuna kuna.

Potpora kulturnih institucija

Na naše pitanje jesu li imali kakvu podršku ili financijsku potporu od kulturnih institucija Hrvatskoj, Popović kaže da bez njih uspjeh ne bi bio moguć, pa među njima posebno ističu Hrvatski Audiovizualni Centar (HAVC) koji stao iza gotovo svakog njihovog projekta i omogućio osnovnu financijsku podršku. „Ta potpora je temelj za sve ostale potpore, pa tako i za ovu s Epicom. Uz njih, podršku često dobivamo i od Grada Splita i Grada Zagreba. Sustav financiranja koji postoji u Hrvatskoj teško dostižu i zemlje puno bogatije od nas, a ustroj HAVC-a, njegova neovisnost i sjajni ljudi koji u njemu rade izazivaju zavist na svjetskoj nezavisnoj filmskoj sceni“, navodi suosnivač Prime Render Studiosa.
Popovića smo pitali je li im Epicova nagrada poticaj da se u budućnosti još više bave izradom igara, na što nam je rekao da je kreativni potencijal video igara nešto što ih jako privlači. „Kako se video igre razvijaju, vidimo da se sve veći naglasak stavlja na 'storytelling', a upravo tu leži naš najveći interes i snaga. Ako bismo našli prave partnere i jasan put financiranja, svakako bismo bili zainteresirani za tako nešto. Ipak, u ovome trenutku naš je fokus čvrsto usmjeren na trenutne projekte u produkciji i one u predprodukciji“.

rad na vr projektu

Rad na VR projektu: VR balloon ride za Njemačku tvrtku Imagination: first

Formula za uspjeh

Suosnivača splitskog studija za kraj smo pitali može li nam reći u čemu je bila njegova formula uspjeha i što bi savjetovao mladim ljudima koji bi se željeli baviti kreativnim poslovima kojima se oni bave.
„Možda je naš najveći uspjeh upravo u tome da se svaki tjedan vraćamo poslu kojeg volimo. Kada u to stavite puno truda, rada i strpljenja, dobivate nešto što ima budućnost. Osim toga, nikada nismo dopustili da nas definira okolina ili ograniči geografska lokacija, niti stanje društva u kojem živimo. Kreiramo vlastitu realnost i ne vjerujemo u samonametnuta ograničenja“, zaključio je Veljko Popović kojem želimo da sa svojim timom u budućnosti postigne još veće uspjehe i ponovno pokaže da je Hrvatska i dalje jedno veliko vrelo kreativnosti.

Ocijeni sadržaj
(1 Glasaj)

Vezani sadržaj:

  • Future Tense 2022

    Proroci modernog doba

    Oni imaju odgovor na to gdje ćemo biti za deset godina.

  • AI centar Lipik priprema polaznike za konkretnu primjenu umjetne inteligencije

    Pričajući s polaznicima prve generacije u Edukacijskom centru za umjetnu inteligenciju u Lipiku čuli smo odlične ideje. Osim zainteresiranih polaznika koji dobivaju i novčanu potporu od HZZO-a, proučili smo i ambiciozne planove voditelja AI centra

  • Cool priča: Fotogrametrijske 3D slike podvodnih struktura inovativne tvrtke Vectrino

    Riječka tvrtka uspjela je svojom inovativnom metodom koja uključuje podmornicu, više kamera, machine learning i malo programiranja napraviti realistične 3D modele podvodnih građevina i struktura s „isušenim“ morem i time privukla pozornost velikih svjetskih luka i klijenata

  • Kvantni internet hrvatskih znanstvenika s Instituta Ruđer Bošković nemoguće je špijunirati

    Kvantni fizičari s Instituta Ruđer Bošković (IRB) dio su međunarodnog tima znanstvenika koji je otkrio i eksperimentalno realizirao kvantnu komunikacijsku mrežu s više korisnika koju je nemoguće špijunirati.

  • Red Martyr Entertainment: Hrvatska horor igra Saint Kotar događa se u Gorskom Kotaru

    Virtualno smo posjetili hrvatski studio Red Martyr Entertainment nakon što je pokrenuo Kickstarter kampanju za dovršetak igre i omogućio nam da zaigramo njegovu psihološku horor avanturu.

  • Lenovo predstavio Mirage VR S3 - samostalni VR headset za poslovne korisnike

    Lenovo Mirage VR S3 je all-in-one headset posebno osmišljen za tvrtke.

  • Cool Priča: Inkubator PISMO - Novska postaje svjetski centar gaming industrije

    Kampus industrije za video igre

    Pojavom brojnih game development studija, startupa i vrhunskih igara svjetskog glasa, gaming industrija u Hrvatskoj pokazala je veliki potencijal gospodarskog razvoja, a to je prepoznalo i ministarstvo gospodarstva Republike Hrvatske koje je uz pomoć Europskog fonda za regionalni razvoj odlučilo sufinancirati projekt poduzetničkog inkubatora PISMO u Novskoj.

  • Apple preuzima tvrtku za VR prijenose uživo NextVR
    Apple pokušava ojačati svoju ponudu proširene stvarnosti akvizicijom tvrtke Next VR.
  • Kako se snimao Slice of Life nagrađivani hrvatski Sci-Fi film

    Od garaže na Borčecu do margarite s holivudskim majstorima specijalnih efekata

    Kratki SF film Slice of Life s vizualnom estetikom legendarnog Blade Runnera osvojio je prvu nagradu na prestižnom LA Shorts filmskom festivalu. Luka Hrgović i Dino Julius dvojac je iza ovog ambicioznog projekta koji polako sprema i dugometražnu verziju

  • Isprobali smo HTC Vive Cosmos

    HTC Cosmos u Hrvatskoj od 3. listopada

    Najnoviji VR headsrt iz HTC-a koji za prikaz virtualne stvarnosti treba high-end računalo, Vive Cosmos stiže u Hrvatsku od 3.listopada po cijeni od 6.799 kuna.

  • Samsung HMD Odyssey

    VR kroz AMOLED naočale

    Samsung HMD Odyssey je ponajbolji high-end MR headset za Windows Mixed Reality platformu i može se uspješno nositi s Viveom i Riftom.

  • Pimax 5K Plus

    Širokokutni VR

    5K Plus se zaista može pohvaliti oštrom slikom i širokim FOV-om, toliko širokim da će vam ponekad ostavljati dojam.

  • HTC Vive Pro

    Upgrade najboljeg VR headseta

    SteamVR Tracking 2.0 sustav sad omogućava praćenje vaših kretanja kroz više soba na površini od 10 m2.

  • Oculus Quest

    Samostalni VR

    OQ nije posebno snažan komad hardvera, pa ćete se morati odreći mnogih grafički zahtjevnih VR iskustava s Vivea ili Rifta.

  • Test VR headsetova: Što se sve može naći na VR placu

    Vrijeme za reset virtualne stvarnosti

    HTC i Oculus napravili su “update” VR headseta, dok ih Kinezi prate u stopu. I nisu uopće loši.

  • IT karijere: CTO u Bellabeatu

    Na 14. katu HOTO Tower zgrade u Savskoj svoje urede ima Bellabeat, hrvatska tech tvrtka koja je kao startup bila jedna od prvih hrvatskih tvrtki s velikom stranom investicijom. Nekoliko godina kasnije i dalje se razvijaju vrhunski wearables uređaji. Kako to izgleda s tehnološke strane developmenta i što radi chief technical officer, otkrili smo kroz razgovor s Markom Frankovićem.

  • HTC VIVE i VIVE Pro VR headsetovi odsad dostupni u Hrvatskoj

    HTC je danas u Hrvatskoj najavio dostupnost Vive uređaja kod ovlaštenih HTC partnera Links i Hangar 18

  • HTC-ov VIVE Pro Eye dostupan u Europi

    Vive Pro Eye od sada može kupiti u Europi po maloprodajnoj cijeni od 1649 eura preko Viveove stranice ili u odabranim trgovinama, dok će u ostalim regijama biti dostupan u nadolazećim tjednima.

  • Procurile specifikacije Valveovog VR headseta koji stiže u lipnju

    Jedan od korisnika Twittera uočio je stranicu na Steamu koja se očito pojavila prerano, a na kojoj je prikazan Valveov VR headset koji bi se prema informacijama trebao početi prodavati 15. lipnja.

  • Najavljen novi Oculus Rift S

    Originalni Rift VR headset predstavljen je sad već davne 2016., a Oculus je na ovogodišnjoj Game Developers konferenciji najavio novi VR headset – Oculus Rift S.

  • Magija je konačno postala (miješana) stvarnost

    8 godina razvoja, 2 milijarde dolara investicija i 1 ekscentrični osnivač startupa – dobitna formula za revoluciju ili razočaranje?

  • IT Posao snova- softverska inženjerka za ADAS u Rimac Automobilima

    Nekad cijeli dan provedem u uredu programirajući, nekad dan provedem u assemblyju radeći na automobilu. Nekad testiramo auto, a nekad mi je ured pod ispred ili sjedalo u automobilu

  • Cool priča: Solution Architect u Amphinicy Technologies

    U potrazi zakvalitetnim IT karijerama u hrvatskim tvrtkama u kojima je cool raditi došli smo u Amphinicy Technologies.

  • Cool priča: Uspješna njujorška firma u rukama Hrvata

    Velik broj poznatih „hrvatskih“ IT tvrtki, i to malo ljudi izvan tech/startup zajednice zna, zapravo ima sjedište u inozemstvu, uglavnom u jednoj od zemalja Europske unije ili SAD-u. Razlozi otvaranja su višestruki: manjak birokracije i lakše poslovanje, uvjet investitora i/ili bolji imidž.

  • Odigrali smo cijeli Skyrim VR na Playstation VR -u

    Odigrali smo pravi, punokrvni RPG u virtualnoj stvarnosti

    Skyrim. Sjeverna provincija Tamriela. Domovina Nordova. Mjesto uskrsnuća zmajeva. Jedna od najprodavanijih i najuspješnijih igara svih vremena. Zašto mu se, i šest i pol godina nakon originalnog izlaska vraćamo, pod izlikom da ćemo samo pogledati unaprijeđenu verziju za nove konzole? A zašto ne bismo?

  • U VidiLabu testiran Windows "Mixed" Reality headset

    Vjerujemo da je negdje u miksanju svih tih stvarnosti došlo do greške, no nadamo se da će dečki iz Microsofta uspjeti riješiti sve probleme u skorije vrijeme

  • Logitech razvija tipkovnicu namijenjenu virtualnoj stvarnosti

    Logitech je uz pomoć Vivea i Bigscreen, Inc.-a predstavio Bridge developer kit u kojem će naglasak biti pojednostavljeno korištenje tipkovnice u VR-u. Također, tipkovnica će se izgledom moći prilagoditi kako bi VR doživljaj bio što vjerniji.

  • Nastava povijesti gledana kroz VR headset u OŠ Vugrovec - Kašina

    Osmaši iz Osnovne škole Vugrovec-Kašina nastavu povijesti i geografije ne provode isključivo iza klupa uz bilježnice i ploču, već se koriste VR headsetovima, ponajviše zahvaljujući profesoru Hanu Uzeirbegoviću i Vipnetu koji je opremio jednu od najmodernijih učionica u Hrvatskoj, a učenicima omogućio pristup naprednoj i konstruktivnoj nastavi te novim tehnologijama.

  • Baggizmo - pametni modni dodaci za geekove

    Ladislav Jurić, osnivač Baggizma, nije prosječni hrvatski poduzetnik. Po struci IT inženjer, Jurić je više od desetljeća radio kao sistemaš, a određeno vrijeme je vodio čak cijeli IT odjel jedne austrijske firme. Što ga je navelo da napusti siguran posao te se upusti, prvo u razvoj torbe za gadgete, a onda i pametnog novčanika?

  • Osječka softverska zadruga

    Osijek, grad po mjeri informatičara

    Više od 1.000 zaposlenih u ICT sektoru, 105 tvrtki za računalno programiranje, novi studij za informatičare, multikulturalnost...

// možda će vas zanimati

Newsletter prijava


Kako izgleda naš posljednji newsletter pogledajte na ovom linku.

Copyright © by: VIDI-TO d.o.o. Sva prava pridržana.