Red Martyr Entertainment: Hrvatska horor igra Saint Kotar događa se u Gorskom Kotaru - 5.0 out of 5 based on 2 votes
Red Martyr Entertainment: Hrvatska horor igra Saint Kotar događa se u Gorskom Kotaru

Red Martyr Entertainment: Hrvatska horor igra Saint Kotar događa se u Gorskom Kotaru

Virtualno smo posjetili hrvatski studio Red Martyr Entertainment nakon što je pokrenuo Kickstarter kampanju za dovršetak igre i omogućio nam da zaigramo njegovu psihološku horor avanturu.

Hrvatski game studio Red Martyr Entertainment na Kickstarteru je pokrenuo crowdfunding kampanju kojom želi financirati dovršetak svoje point'n'click avanture Saint Kotar: The Yellow Mask koju nazivaju psihološkom horor avanturom, a jedna od zanimljivosti je što joj je radnja smještena u Gorski Kotar.
Red martyr entertainment body
U opisu igre developeri navode da je Saint Kotar psihološka horor avantura s modernim elementima klasično inspiriranog point-and-click gameplaya, koja prati zastrašujuću priču o Benedeku Dohnanyju i Nikolayu Kalyakinu koji pokušavaju pronaći istinu iza jezive serije ubojstava, navodno povezanih sa štovanjem đavla i vračanjem. Igrači prolaze kroz priču kontrolirajući dva osebujna lika ne bi li raspleli misterioznu i razgranatu priču u gradiću Sveti Kotar, malom fiktivnom mjestu na području Gorskoga kotara.

Nezavisni hrvatski studio Red Martyr Entertainment u Puli je pokrenuo je Marko Tominić koji nam je objasnio da je Saint Kotar psihološki horor pošto se horor element bazira na mentalnim stanjima likova u igri. „No tu ima svega drugog: od misterija, detektivskog žanra, drame, kriminalističkog žanra. Zaista svega, no dominantni je psihološki horor. Osim što osobno volim takav žanr priča tu je i činjenica kako unutar žanra point & click avantura horor priča ima rijetko. Igrači su željni takvih igra, što vidimo i po broju fanova koji nas prate i što komentiraju“, rekao nam je Marko koji je vlasnik studija, game director, pisac i dizajner Saint Kotara.

Marko je svoju karijeru u game developmentu započeo otvaranjem studija Tanais Games s ciljem razvoja igre Saint Kotar, no nakon nekog vremena ga je odlučio rebrendirati u Red Martyr Entertainment, pa smo ga pitali zbog čega se odlučio na novo ime. 

Red martyr entertainment

„Tanais Games ću pamtiti kao školu i stjecanje iskustva, dok Red Martyr predstavlja prirodni nastavak prethodnog studija, puno zreliji i spreman na izazove. Da nije bilo upornosti, Red Martyr ne bi ni postojao, a upravo je upornost karakteristika svih martira (mučenika - op.a.) koji nikada ne odustaju unatoč svemu, nešto što smatram ključem uspjeha i oko čega želim graditi kulturu studija“, objašnjava Marko.

Zbog čega igru naziva psihološkim hororom, Marko kaže: "Saint Kotar jest psihološki horor pošto se horor element bazira na mentalnim stanjima likova u igri, no tu ima svega drugog: od misterija, detektivskog žanra, drame, kriminalističkog žanra. Zaista svega, no dominantni je psihološki horor. Osim što osobno volim takav žanr priča tu je i činjenica kako unutar žanra point & click avantura horor priča ima rijetko. Igrači su željni takvih igara, što vidimo i po broju fanova koji nas prate i što komentiraju.

Red martyr entertainment body3

Na naše pitanje koji su game engine odabrali Marko nam je rekao da igra koristi Unity 3D. „Koristimo Unity, s time da uz njega koristimo i alat za game dizajn Articy Draft unutar kojeg pišem, dizajniram i vršim skriptiranje gameplaya/logike. U Unityu smo izradili custom framework koji nam omogućuje korištenje podataka iz Articya. To je sada odlično uspostavljeni workflow koji nam značajno ubrzava proces rada. To, primjerice, na početku avanture u doba Tanais Gamesa nismo imali.“

U razgovoru s Markom smo saznali da se u timu Red Martyr Entertainmenta nalaze 4 osobe u „core“ timu, uz nekoliko freelancera koji se pridružuju prema potrebi. „Imamo naravno ilustratore, 3D artiste, programere i developere, community menadžericu, skladatelje i inženjere zvuka, pa čak i glumca za motion capture. Sve što je potrebno da igra zaživi.“

Na naše pitanje zbog čega je upravo odlučio krenuti u razvoj igara Tominić nam je rekao kako mu je to oduvijek bilo san. „Roditelji mi kupili Commodore 64 krajem osamdesetih i to je za mene bila ljubav na prvi pogled. Tada sam rekao da ću se time baviti. Životne okolnosti su to napokon i omogućile prije par godina, kada sam, kao vlasnik jednog od poznatijih gaming webshopova u Hrvatskoj odlučio prodati taj dio poslovanja i posvetiti se isključivo razvoju video igara. Za mene to nije posao već način života i drugdje se ne mogu zamisliti“, kaže Marko.

Red martyr entertainment body4

Zbog čega je odlučio na Kickstarteru pokušati skupiti iznos od 39 tisuća eura i na što sve taj novac planira utrošiti, Marko nam je rekao da će to biti samo osnovni cilj jer pokriva isključivo razvoj video igre. „Dodatni stretch ciljevi donose dodatnu priču i igrivog lika (treći igrivi lik), lokalizaciju na sve jezike, glasove za sve dijaloge i monologe u igri, port igre s PC platforme na konzole, pa sve do jednog od viših ciljeva koji donosi glasove na hrvatskom jeziku kako bi igrači iz cijeloga svijeta mogli igrati igru u originalnom okruženju gdje se i nalaze. Plan B je pronaći izdavača ili investitora. Vjerujem da će nakon svega što smo činili i činimo Kickstarter kampanja uspjeti“, uvjeren je Marko koji dodaje da novac prikupljen crowdfudingom vjerojatno neće utrošiti za povećanje razvojnog tima, ali će im se svakako pridružiti ilustrator iz Splita koji je također dio core tima. Hrvatski developer ujedno smatra da online rad od kuće kakav se provodio zbog situacije s Koronom ne može zamijeniti rad u fizičkom studiju. „Koliko god sada imali tehnologiju na našoj strani, ona nikad ne može zamijeniti rad uživo. Dodatno ćemo time dobiti na produktivnosti i kvaliteti“, ističe.

Zanimalo nas je i zašto se odlučio da su glavni likovi u igri koja se odvija u Gorskom Kotaru Mađar i Bjelorus, a hrvatski developer kaže kako za to nema nekih konkretnih razloga osim što mu možda ljudi iz tih zemalja djeluju 'hladnokrvno'. „A s obzirom na sve što se dešava u igri, upravo su nam takvi likovi trebali. Naravno, to je odluka koju sam davno donio i baš pravog razloga se zaista i ne sjećam. Cilj je samo bio imati inozemne turiste koji dolaze u Gorski kotar, u nepoznati kraj za njih“, kaže Marko koji nam je ujedno objasnio da se priča igre ne temelji na nikakvim lokalnim legendama već je u potpunosti plod njegove mašte. „No u sve to ubacujem poneke lokalne priče, imena, legende, lokacije iz pravog svijeta i slično. Želim da igračima bude jasno da su u Hrvatskoj.“
Red martyr entertainment body5
Što se tiče elemenata gameplaya koji se odnosi na nelinearnost, odnosno na mogući razvoj priče u više smjerova, Marko nam je rekao da je nelinearnost jedan od kamena temeljaca igre. „Igra je prvenstveno 'story-driven', a zatim i 'choice-driven'. Želja nam je da se igrač osjeća kao da je zaista kao turist stigao u nepoznato malo mjesto u Hrvatskoj, gdje ima slobodu izbora i utjecaja na događaje. Neke odluke igrača utječu samo na dijelove konverzacije, druge utječu na ono što će im se desiti kasnije, a ponekad čak i na sudbine drugih likova pa i na priču koju će igrač doživjeti s drugim likom. Nešto što igrač napravi s jednim likom i time možda dobije i kratkoročni benefit, kasnije to može utjecati na teži put za drugog lika kojeg kontrolira“.

Marko nam je ekskluzivno otkrio još jedno zanimljivost koja leži u tome što je jedan od glasova u igri, za lik Davora (vlasnika konobe na glavnom trgu Svetog Kotra) dao američki glumac Happy Anderson, poznat po ulozi serijskog ubojice Jerrya Brudosa u Netflixovoj seriji Mindhunter.

Zajedno s pokretanjem Kickstarter kampanje hrvatski studio je na Steamu lansirao i besplatni demo igre, koji nazivaju prologom. Mi smo dakako jedva dočekali da dođemo u priliku isprobati što su to Marko i ekipa skuhali i moramo priznati da su nas uspjeli jako zaintrigirati, prije svega odličnom pričom koja nas je odmah „progutala“ i jedva čekamo da vidimo kako će se na kraju sve rasplesti.

S obzirom da igra funkcionira kao interaktivna point'n'click priča ne želimo vam pokvariti igranje prologa s previše spojlera, pa ćemo vam samo reći da radnja započinje snom koji jednog od glavnih junaka Benedikta vodi kroz neku vrstu kombinacije determinističkog pakla i okrutne stvarnosti, omogućujući mu da razgovara s Bogom, preispituje svoju prošlost i budućnost, a sve se to događa u naglašeno mračnim i koloristički jako zanimljivo dizajniranim krajolicima, dok je grafika prilično minimalistička, ali naglašava „ukletost“ scena.

Taj uvodni dio nam se u vizualnom smislu najviše dopao tijekom igranja prologa i voljeli bismo kada bi tih nadrealističkih dijelova u finalnoj igri bilo još. Nakon Benediktovog buđenja iz noćne more započinje radnja koja se odvija u stvarnosti. Kao i u svim dobrim point'n'click avanturama, od igrača se traži da kursorom miša pretražuje svaki detalj u prostorima u kojima se njegov lik nalazi, vodi dijaloge, uzima i koristi predmete koji mu trebaju za dalji napredak poput ključeva. Ako ste odigrali barem jednu point'n'click avanturu u životu vjerujemo da nećete imati nikakvih problema oko gameplaya, barem ne u početku kada se zadaće svode na jako rudimentarne stvari.

S obzirom da se radi o nekoj vrsti ranog „alfa demoa“, nemojte očekivati da će sve biti savršeno, pa smo primijetili da su u dijalozima možda malo preduge stanke, a u nekim prostorima smo imali i malih problema s lagom/delayem kod zvuka, no to će developeri vrlo jednostavno popraviti kako će dobivati feedback od sve više igrača, pa vas to u ovom trenutku ne bi trebalo zabrinjavati.

Nakon igranja prologa, koji se teoretski može završiti za dva sata, ali u praksi će vam trebati između tri i četiri sata, upitali smo Marka kada bi finalna inačica igre trebala izaći ako se uspješno „crowdfunda“. „Izlazak pune igre Saint Kotar je predviđen 12 mjeseci nakon završetka Kickstarter kampanje.“, kaže osnivač Red Martyr Entertainmenta.

Što se tiče budućnosti razvoja igara nakon Saint Kotara Marko nam je rekao da se u timu već priča o 5-6 mogućih projekata. „Najvjerojatnije ćemo se ponovno odlučiti za point & click avanturu s obzirom na uspostavljene procese rada i iskustvo koje smo stekli i vrlo vjerojatno će radnja ponovno biti smještena u Hrvatsku“, navodi Marko Tominić.

Naš prvi dojam je da su nam Marko i ekipa lijepo „pustili mravca u gaćice“ jer nas sada užasno zanima kako će se radnja i priča igre Saint Kotar dalje razvijati, pa im od sveg srca želimo da igru čim prije dovedu na tržište.

Tko kaže da Gorski Kotar ne može donijeti mračnu atmosferu i da tamo ljudske duše ne mogu biti osuđene na vječno prokletstvo?

Ocijeni sadržaj
(2 glasova)

// možda će vas zanimati

Newsletter prijava


Kako izgleda naš posljednji newsletter pogledajte na ovom linku.

Copyright © by: VIDI-TO d.o.o. Sva prava pridržana.