Glavna razlika između originalnog Rifta i novog jest izbacivanje eksternih senzora za praćenje i ugradnja pet kamera. Također, povećana je rezolucija s 2160 x 1200 na 2560 x 1440 piksela, a tehnologija zaslona poboljšana je prelaskom na OLED. Ne previše osjetno bit će spuštanje brzine osvježavanja s 90 na 80 Hz.
Novi Rift S trebao bi biti nešto teži od originala, no iz Oculusa kažu kako će težina biti bolje raspoređena te se povećanje težine neće osjetiti, a headset će biti ugodniji za korištenje. Kako bi zadovoljili potrebe gamera ostvarili su suradnju s Lenovo i njegovim Legion communityjem kako bi dodatno poradili na dizajnu i komforu. Za spajanje na računalo trebat ćete DisplayPort 1.2 i USB 3.0 što je jedan kabel manje za razliku od prethodnika. Redizajnirani su i Oculus Touch kontroleri.
Zanimljivo rješenje „povratka“ u vanjski svijet zahvaljujući spomenutim kamerama je Passthrough+.
U Oculusu su poradili na sustavu Insight, a omogućava jednostavnije i efektivnije praćenje prostora koji sada može biti višestruko veći.
Minimalni hardverski zahtjevi su Intelov i3-6100 ili AMD Ryzen 3 1200, 8GB RAM-a te Nvidia GTX 1050Ti ili AMD-ova Radeon RX 470.
Novi Oculus Rift S možemo očekivati ovog proljeća po cijeni od 400 dolara.