VIDI Hi-Tech Universe - Dnevnik putovanja: 1994 - 2024 - 2054
Dominiku Cvetkovskom postavili smo sljedeća pitanja:
- Koja Vas je tehnologija s kojom ste se susreli najviše oduševila u posljednjih 30 godina u svom području?
- Zašto je ta tehnologija bila prekretnica za Vas ili to područje – koji je njen poseban značaj?
- Kako će izgledati Vaša Civilizacija za 30 godina? Hoće li uopće postojati? Hoće li se transformirati i koji su mogući faktori koji će utjecati na to?
U nastavku pročitajte njegov odgovor:
Teško je reći za razdoblje od 30 godina jer niti ja nemam toliko godina, ali s obzirom da sam prilično rano ušao u ovu industriju, mogu reći da su najvažniji iskorak definitivno napravili alati – konkretno, game enginei poput Unreala i Unityja. Danas je većina igara napravljena u jednom od ta dva alata. Zahvaljujući tome, developeri više ne moraju provoditi godinu dana razvijajući vlastiti alat samo da bi u drugoj godini zapravo počeli raditi na igri.
Mislim da su ti enginei prava tehnološka prekretnica za našu civilizaciju (industriju), čak i ako toga još nismo potpuno svjesni. Sve više i više studija koji su od početaka ove industrije radili na svojim vlastitim engineima sada prelaze na Unity ili (češće) Unreal, jer ulaganja koja imaju ta dva enginea jednostavno je teško sustići. Sada se sve više vidi koliko je ova promjena zapravo značajna.
Teško je točno predvidjeti što čeka našu civilizaciju za 30 godina, i iskreno, ne bih se kladio ni na što jer ništa nije kristalno jasno.
No, jedno je sigurno – naša industrija će postojati i bit će još veća i jača nego danas.
Od 1970-ih do danas, načini igranja nisu se puno promijenili: uvijek su tu bili kontroler, miš i tipkovnica. Ipak, promjene koje dolaze morat će biti imerzivnije i praktičnije. Usto su pametni telefoni i postali toliki hit.
Gledajući u budućnost, vjerujem da nas čekaju promjene koje danas ne možemo ni zamisliti, no realno je očekivati kombinaciju VR-a, pametnih telefona, realistične grafike, imerzivnog igranja i umjetne inteligencije.
Bit će to nešto kao da su Meta Quest 3, Steam Deck i pametni telefon imali dijete – tko zna, možda ćemo kroz 30 godina igrati i direktno u vlastitim mislima!