50% ručne izrade i 50% kompjuterske obrade
Sunčana Brkulj je za svoj film koji je ušao u program studentskog filma na festivalu u Annecyu koristila tehnike animacije cut-out i stop motion.
I’m not feeling very well je završni film Sunčane Brkulj na preddiplomskom studiju animacije na Akademiji likovnih umjetnosti. Kaže da joj je uvelike služio kao igra i eksperiment, ali je htjela stvoriti zaokruženu filmsku cjelinu. „Cilj mi je bio isprobati tehniku stop motiona, pokušati napraviti neku vrstu glazbenog spota, dakle postići vizual i pokret koji odgovara glazbi, i dati sebi slobodu da eksperimentiram i igram se.
Rezultat je film koji bi se mogao nazvati eksperimentalnim, ali definitivno je rezultat pomnog razmišljanja o animaciji i tehnici. Film nema priču, prvenstveno je vizualni eksperiment i glazbeni spot – korištenje pjesme mi je velikodušno prepustio Zagrebački bend CRAWANDER“, navodi Sunčana i dodaje da je proces izrade filma bio je 50/50 % podjela između ručne izrade i kompjuterske obrade materijala. „Cut-out tehnika je nešto jednostavnija varijanta stop-motion animacije.
Materijali su na stolu, a kamera je imobilizirana iznad njih i snima odozgo. Tom tehnikom su rađene rane epizode South Parka, recimo. Tako snimljen materijal dalje sam obrađivala u Adobe After Effectsu, a to je uključivalo uklanjanje redscreena, obradu boje, čišćenje, podešavanje ritma i brzine, te nadalje igranje efektima i mogućnostima pretapanja materijala, boje, svjetla i sjene“, objasnila nam je Sunčana Brkulj.
Njen stav o tehnologiji je da ona nikako ne šteti tom mediju, jer zapravo ima puno inovativnih umjetnika koji koriste nove tehnološke mogućnosti i istražuju ih u kreativnom svijetu, te misli da je to vrijedan doprinos, kako umjetničkom, tako i tehnološkom svijetu.
Na naše pitanje je li razmišljala o radu na video igrama, Sunčana kaže da osobno još nije imala prilike uključiti se u taj svijet zato što gaming projekti obično zahtijevaju 3D ili kompjutersku animaciju, a ona preferira grublje, ručne tehnike, no kaže da bi voljela raditi na nekom gaming projektu koji bi uključivao eksperimentalniji vizual.
Ni ona ne zna odgovor na pitanje hoće li live online streamingom filmovi doprijeti do više gledatelja i treba li takav način prikazivanja zadržati i u vrijeme nakon korone.
„Iskreno, ne znam odgovoriti. Mene užasno zanima odgovor na to pitanje. Filmovi će biti pristupačniji širem broju ljudi, ali opet, festivali su iskustvo koje podrazumijeva cijeli aspekt jednog društvenog događaja, networkinga i gledanja filmova u jednom. Jednostavno nisam sigurna da će jednak broj filmskih zaljubljenika uložiti trud da se istom tom iskustvu priključi bez tog društvenog dijela, sami, iz svojih domova. Svakako će biti zanimljivo vidjeti na koji način će se scena adaptirati situaciji i mislim da bi se sve moglo promijeniti“ kaže Sunčana i otkriva nam da trenutno radi na svojem filmu (za 4. godinu faksa) koji će biti gotov i javno dostupan krajem 6. mjeseca.
„Opet se radi o glazbenom filmu, i opet koristim različite tehnike i pokušavam ih kolažirati zajedno, te stvoriti neku vrstu kolaža u pokretu. Mislim da je film ljepši od prethodnog, što je uvijek cilj“, dodaje mlada autorica i kaže da oni koje zanima proces na novom filmu, neke njegove djeliće i istraživanja u animaciji mogu vidjeti na njezinom Instagram profilu:
instagram.com/suncanabr