Hrvatski animatori na Annecy festivalu - Film Arka

Hrvatski animatori na Annecy festivalu - Film Arka

Animacija & tehnologija

Ogroman uspjeh uvrštavanja hrvatskih filmova u natjecateljske programe jednog od najvećih svjetskih festivala animiranog filma bio je povod da od njihovih autora saznamo nešto o novim tehnikama i tehnologijama koje sve više prodiru u taj medij.

 

Dell Precision M4800 i render farma

Natko Stipaničev je za svoj film Arka koristio mobilnu radnu stanicu i render farmu, a od softvera Cinema 4D i After Effects.

 

Arka 2

Arka je kratki animirani film o kruzeru koji plovi morem i na kojem upoznajemo razne putnike, a zapravo je promišljanje o promjenama, njihovoj neizbježnosti i nužnosti. Na filmu su radili još Maša Seničić i Damir Juričić kao koscenaristi, Pavao Stanojević je uskočio kao pomoć u animaciji u četiri kadra, a Maja Kordić je dala svoj operni glas.

Natko Stipaničev nam je otkrio da je film najvećim dijelom nastao na jednoj Dell Precision M4800 mobilnoj radnoj stanici (laptopu) i da je za njega od softvera koristio Cinema 4D i After Effectse, dok je za potrebe renderiranja spojio 5-6 računala u render farmu. Cjelokupna pretprodukcija i produkcija je trajala ukupno 3 godine uz povremene pauze zbog drugih komercijalnih projekata.

 

Arka 1

„Svaka animacijska tehnika ima svoje pogodnosti i mane, a razvoj tehnologije pruža nove mogućnosti i otvara nova područja izražavanja. Koristeći se čak i klasičnom animacijskom tehnikom crtanja na papiru ili stop animacijom, animirani film ne bi bio moguć bez uporabe tehnologije. Osobno, da nema računala, sumnjam da bih se bavio ovom djelatnošću“, otkrio nam je Natko Stipaničev i dodao kako ga osim izrade animiranih filmova jako zanimaju motion capture i VR, ali i razvoj cjelokupnih video igara, te vidi i veliki ulazak AI-a u svoje animacije.

 

Arka 3

„Uskoro očekujem veliki boom umjetne inteligencije i njene komercijalne primjene na svim područjima, od modeliranja i animacije do renderiranja i postprodukcije“, ističe Natko.

Što se tiče budućnosti festivala nakon koronavirusa i mogućnosti da se budući festivali poput Annecya održavaju online, Stipaničev nam je rekao: „Festivale vidim kao mjesto okupljanja i druženja ljubitelja filmske umjetnosti, a film sam radio prvenstveno za kino dvorane tako da nisam baš oduševljen prelaskom na online bez obzira na to što će biti više gledatelja.

 

Natko Stipaničev u kratkoj pauzi jede bananu

Neusporediv je osjećaj pogledati film u kinu i na mobitelu, ali usprkos tome, mislim da kino zastarijeva i da će ga potpuno potisnuti online streaming servisi. Kino će biti kao npr. odlazak na operu“.

Što se tiče njegovih idućih projekata, Stipaničev nam je otkrio da trenutno razvija jedan scenarij koji je još u povojima te malo proučava game development, no zasad samo iz hobija. Nekako imamo osjećaj da bi se vrlo rado uključio u neki projekt zanimljive video igre, pa vjerujemo da bi se mnogi developeri mogli „grebati“ za njegove usluge, kao i uostalom za druge hrvatske finaliste Annecya, jer će im oni garantirati art vizuale kakvi nedostaju u gaming industriji današnjice.

 

(Stranica 2 od 4)
« Prev All Pages Next » (Stranica 2 od 4)
Ocijeni sadržaj
(0 glasova)

// možda će vas zanimati

Newsletter prijava


Kako izgleda naš posljednji newsletter pogledajte na ovom linku.

Skeniraj QR Code mobitelom i ponesi ovu stranicu sa sobom

Hrvatski animatori na Annecy festivalu - VidiLAB - QR Code Friendly

Copyright © by: VIDI-TO d.o.o. Sva prava pridržana.