Grafičke kartice Pascal i Polaris - Metodologija testiranja - 5.0 out of 5 based on 4 votes
Grafičke kartice Pascal i Polaris - Metodologija testiranja

Grafičke kartice Pascal i Polaris - Metodologija testiranja

Neko novo vrijeme

Sve žešća borba zelenog i crvenog tabora te njihovo predstavljanje novih generacija grafičkih kartica ponovno je urodila plodom za nas korisnike, a o kakvim promjenama se to točno radi odlučili smo provjeriti kroz opsežan usporedni test.

 

Utvrđivanje gradiva

Podvukli smo rukave i odradili posao testiranja grafičkih kartica koji bi se mogao svrstati pod slatke muke.

Matej

TEST, TEST: Odvrtili smo sedam igara na tri različite postavke, u svakom slučaju puno igranja

Testiranje grafičkih kartica, iako jedno od zabavnijih, zahtijeva da se uloži dosta vremena i truda. Ujedno je od onih koja jednostavno mogu dostaviti jednoznačan odgovor, što na kraju smanjuje šanse da se korisnika dovede u dilemu. Unatrag par godina naše metode se nisu puno mijenjale, zapravo minimalno, a jedino što osjeti zub vremena jesu igre koje koristimo tijekom testiranja i koje nemaju dugi rok trajanja jer iste ubrzo zamijene one novije i još zahtjevnije.

Direktan pristup

Kako bi dobili što točniju sliku snage svake od grafičkih kartica, njihovo testiranje smo proveli kroz par različitih najaktualnijih i hardverski najzahtjevnijih igara, ali i nekoliko klasična sintetičkih benchmarka poput Unigine Heaven i Vallea testa, te opće poznatoga 3DMarka.

grafičke zajedno 2 2

UŠTEKAJ, IŠTEKAJ: Testbed se užario od prebacivanja i testiranja, a sve su kartice prošle bateriju testova

 

Kod igara smo uzeli u obzir prosjek dobivenih frameova kroz ugrađene in-game benchmarke i (ili) putem Fraps programa koji mjeri dobivene framerateove u slučaju da igra nije imala ugrađeni benchmark. Kod takvih igara koje nisu imali ugrađene in-game benchmarke smo odabrali pojedine sekvence duljine 5 minuta, odigrali ih tri puta što sličnije te uzeli prosjek.

Testna konfiguracija
Procesor
Intel 6th Gen Core i7 6700 @ stock
Matična ploča
ASRock H170M Pro4S
RAM
2 x 8 GB DDR4 Kingston HyperX 2400 MHz
SSD
Kingston UV400 480 GB
Napajanje
Corsair HX1000
Operativni sustav
Windows 10 64-bit
Driveri
nVidia GeForce Game Ready WQHL 372.70
AMD Catalyst 16.9.1 Hotfix

 

Postavke igara
(na rezoluciji 1920 x 1080 & 2560 x 1440)
Ashes of the Singularity
Quality Profile Extreme
Dirt Rally
Ultra Preset, 4 x MSAA
DOOM
Overal Quallity Ultra, FXAA, OpenGL
Metro Last Light
High Quality Preset, AF 4X, Tessellation Normal, Motion Blur Normal, SSAA Off, Adv. PhysX Disabled
Rise Of The Tomb Raider
High Quality Preset, Motion Blur / Screen Effects On
Star Wars Battlefront
Ultra Settings Preset
The Witcher 3 Wild Hunt
High Graphics, Hairworks Off, Post Processing Medium
Unigine Heaven Benchmark V4.0
Ultra Quality, Tessellation Normal, AA 8X
Unigine Valley Benchmark V1.0
Ultra Quality, AA 8X

Sva testiranja provedena su u 16:9 1920 x 1080 full HD rezoluciji, kao i 16:9 2560 x 1440, odnosno WQHD rezoluciji koja polako postaje sve popularnija, što kod 16:9 monitora, tako i kod 21:9 Ultra-Wide monitora. Iako se 4K polako sve više popularizira, svojim vrlo malenim udjelom korisnika koji ga imaju i koriste, još je daleko da bi ga uzeli kao referentnu točku mjerenja. Tim više iz razloga jer se dobar dio grafičkih kartica i dalje ne može nositi s njom do te razine da bi se moglo nazvati igrivim (40-60 fps), osim GeForce GTX 1070 i 1080 serije.

Nužno zlo

Pored klasičnih podataka i rezultata testiranja, u tablicu smo ubacili i stvari poput maksimalne potrošnje pojedine grafičke kartice u sklopu FurMark stres testa, na račun kojeg smo dobili informaciju o tome koliko je zapravo potrebno snage utrošiti da bi pojedina kartica "proizvela" jedan frame (Performance Per Watt). Ubacili smo i nama vrlo zanimljiv podatak o tome koliko zapravo jedan frame košta kod pojedine serije grafičkih kartica (Price Per Frame, omjer prosječnog fps-a i cijene grafičke kartice).

udio u testiranju

GRAND PRIX IZRAČUN: Najbolje kartice dobili smo kroz ekstenzivno igranje za performanse i u jednadžbu ubacili potrošnju ovih monstruma

 

Iako nekima korisnicima stavka potrošnje neće biti toliko bitna, činjenica da ona postoji daje nam mogućnost da se pojedini modeli mogu razlikovati jedni od drugih, što na kraju ipak nešto i znači. Nismo joj dali preveliku ulogu i veliki postotak udjela u Grand Prix ocjeni (20%), jer na kraju krajeva ipak smo ih prije svega okupili da vidimo koja grafička kartica nudi najbolje performanse, a ne koja je više ekološki osviještena.

« Prev All Pages Next » (Stranica 5 od 6)
Ocijeni sadržaj
(4 glasova)

// možda će vas zanimati

Newsletter prijava


Kako izgleda naš posljednji newsletter pogledajte na ovom linku.

Skeniraj QR Code mobitelom i ponesi ovu stranicu sa sobom

Grafičke kartice Pascal i Polaris - VidiLAB - QR Code Friendly

Copyright © by: VIDI-TO d.o.o. Sva prava pridržana.