Štakorčić na pregledu
Kako i priliči za gaming periferiju, sintetički benchmarci su nepostojeći te smo se zato na ovom testu usmjerili uglavnom na subjektivni dojam i osjećaj uporabe.
Gamepadovi, tipkovnice, miševi... Sve je to gaming periferija za koju ne postoje sintetički benchmarci, što ih automatski čini nešto kompliciranijima za testiranje pa smo tako donekle primorani “otkrivati toplu vodu”. Ipak, kako smo nešto uspjeli naučiti iz prethodnih testiranja, došli smo do zaključka kako nema mjesta nepotrebnom petljanju i prtljanju te smo shodno tome metodologiju testiranja podijelili u naredne kategorije.
1. Specifikacije uređaja
Kako je to vrlo slično na tržištu smartphone uređaja i digitalnih kamera, mnogi proizvođači se natječu u ratu megapiksela, a u slučaju gaming miševa u pitanju je rezolucija senzora. Ima li miš senzor nevjerojatno velike rezolucije, to ne znači automatski da je i bolji jer, budimo realni, malo tko će za igre koristiti rezoluciju senzora od maksimalnih 12.000 ili pak 16.000 DPI. No, je li senzor optički ili laserski, koliki je podržani maksimalni pooling, ima li mogućnost kalibracije senzora površine, koliki mu je broj tipaka, ima li onboard memoriju, ima li osvjetljenje i kakav je tip konekcije na računalo - to su sve prilično bitne, odnosno korisne specifikacije koje smo uzimali u obzir pri testiranju.
2. Ergonomija
Najvažnija kategorija u našoj metodologiji testiranja spada na ergonomiju, odnosno osjećaj uporabe. U tu smo kategoriju “strpali” stavke kao što su kvaliteta izrade, osjećaj u ruci, kvalitetu tipaka, glasnoću tipaka, kvalitetu kotačića, kvalitetu osvjetljenja, dimenzije i masu miša, ima li odvojiv kabel te je li obložen tkaninom, ima li mogućnost prilagodbe balansa mase utezima, koliko je utege jednostavno montirati te naposljetku i softver odnosno njegove kvalitete i mogućnosti. Napominjemo kako je u ovoj kategoriji subjektivni dojam igrao veliku ulogu, stoga naše se mišljenje ne mora nužno slagati s vašim, no pri testiranju smo nastojali biti maksimalno objektivni.
3. Osjećaj uporabe u igrama
Kako je ovo test gaming miševa, logično je da ih testiramo i u igrama, a za tu smo priliku upotrijebili tri igre; DOOM, Diablo 3 i Ashes of the Singularity. DOOM je izuzetno dinamičan FPS naslov, kako u singleplayeru tako i u multiplayeru i bio je idealan za kombinaciju testiranja preciznosti i brzine miševa.
Na drugom mjestu našao se Diablo 3, Blizzardov akcijski RPG poznat po tome da u igri “silujete” uglavnom lijevu, ali nerijetko i desnu tipku miša, a dobro je došao i za testiranje programabilnosti raspoloživih tipaka kao i za testiranje udobnosti miša. U FPS naslovima kao što je DOOM zbog totalnog kaosa na ekranu generalno nemate vremena misliti na udobnost, no igre kao što su Diablo 3 su sasvim druga stvar.
Naposljetku, tu je i Ashes of the Singularity, masivna strategija u realnom vremenu u kojoj su na naglasku ogroman broj jedinica na ekranu i ogromne mape po kojima je mišem potrebno “putovati”. Ashes of the Singularity odlično je poslužio za test nekoliko aspekata miša, kao što su više rezolucije senzora, kotačić miša te velikim dijelom i ergonomija.
4. Dodatna oprema i funkcionalnost
I dok jedni miševi nude sasvim osnovno iskustvo uporabe bez pretjeranog kompliciranja za nemalu cijenu, drugi miševi svoju višu cijenu opravdavaju dodacima koji se razlikuju od jednostavnih stvari poput ekstra kabela i naljepnica preko dodatnih podloga pa sve do zbilja impresivnih dodataka kao što su ekstra switchevi, gripovi, torbice, pa čak i podrška za 3D printanje vlastitih gripova ili pak tipaka.