Metodologija i rezultati testiranja
Kako bismo vidjeli za što je minimum build sposoban, bacili smo se na ekstenzivno testiranje sintetičkim alatima te AAA i Esports igrama
Pri testiranju našeg minimum builda fokus smo stavili na performanse u igrama. Odabrali smo sedam naslova kako bismo pokrili gotovo sve žanrove i izmjerili performanse u najnovijim AAA igrama, kao i u manje zahtjevnim Esports naslovima.
Za mjerenje performansi procesora u svakodnevnom korištenju i čiste snage komponenti koristili smo sintetičke benchmarkove kako bismo dobili što preciznije rezultate. Asus RealBench odličan je alat za mjerenje performansi jer mjeri performanse kroz zadatke kakve izvršavamo pri stvarnom korištenju poput uređivanja fotografija ili teškog multitaskinga. U RealBenchu ostvarili smo rezultat od 45654 bodova, što znači da je naše računalo dovoljno jako za efikasno izvršavanje svakodnevnih zadataka. Zadatak uređivanja fotografija naš build izvršio je u 47,22 sekundi, što je odličan rezultat, dok je zadatak teškog multitaskinga izvršen u ne tako brzih 600,469 sekundi, što je i dalje odličan rezultat za računalo ove cijene. V-ray benchmarkom izmjerili smo performanse procesora te ostvarili dobar rezultat od 5 minuta i 29 sekundi. U Cinebench R15 naš Pentium ostvario je rezultat od 376 bodova, što je odličan rezultat uzmemo li u obzir da daleko skuplji Core i3 7100 u prosjeku ostvaruje rezultat od tek 410 bodova. 7-zipov ugrađeni alat za mjerenje performansi dao nam je ukupni rezultat od 8743 MIPS, što je solidan, sasvim očekivan rezultat za naš Pentium G4560.
Osim testiranja igrama, performanse grafičke kartice testirali smo i 3DMark Fire Strikeom i Unigineovim benchmark alatima. U 3DMark Fire Strikeu rezultat je 5709 uz graphics score od 6862. Unigine Heaven na 1080p rezoluciji uz Ultra postavke kvalitete i 8XAA pokazao nam je DX11 mogućnosti naše GTX 1050 uz dobar rezultat od 840 bodova s prosječnim framerateom od 33,3 FPS. DX11 testiranje nastavili smo u Unigine Valley benchmarku na 1080p rezoluciji, Extreme postavkama kvalitete i 8XAA. Rezultat od 1573 bodova uz prosječan framerate od 37,6 FPS ugodno nas je iznenadio. Za kraj smo testirali DX12 performanse u Unigineovom Superposition benchmarku na 1080p rezoluciji s medium postavkama kvalitete koje je GTX 1050 upregnuo do maksimuma polučivši rezultat od 4601 boda s prosječnim framerateom od 34,42 FPS te nam dokazao da je naša GTX 1050 spremna i za DX12 igre uz nešto slabije performanse u usporedbi s DX11.
Testiranje performansi u igrama započeli smo AAA naslovima na 1080p rezoluciji, od kojih smo prvi testirali Battlefield 1 multiplayer u Conquest game modeu sa 64 igrača, što je ujedno hardverski najzahtjevniji game mode te igre. Uz Low preset grafičkih postavki prosječan framerate iznosio je 71,97 FPS s minimalnim framerateom od 46 FPS-a, tako da je Battlefield 1 i više nego igriv čak i u najzahtjevnijim okolnostima. Testiranje u Frostbite engineu nastavili smo u Mass Effect Andromeda s Low grafičkim presetom u kojem smo zabilježili vrlo visok prosječan framerate od 81,18 FPS, dok je minimalni framerate iznosio 41, što je prilično visok skor. Posljednji naslov u Frostbite engineu koji smo testirali jest Need for Speed Payback na Low grafičkom presetu u kojemu nismo ostvarili dobre rezultate iako bi prosječan framerate od 56,64 FPS sugerirao drugačije. Naime, problem je u tome što igra ima problema s optimizacijom te smo tijekom igranja imali problem s čestim zapinjanjem koje vrlo negativno utječe na iskustvo igranja trkaćih igara u kojima je ključno imati konzistentan framerate. Posljednji AAA naslov koji smo testirali bio je Deus Ex: Mankind Divided u DirectX 11 API-u na Low grafičkom presetu uz isključen multisample anti-aliasing (MSAA). Iako je prosječan framerate iznosio tek 50,4 FPS, igra je radila vrlo dobro te smo mala zapinjanja primijetili tek kada se broj efekata naglo povećao tijekom intenzivnijih borbi, no takve su situacije rijetke i većinu vremena igra se izvodi na savršeno igrivom framerateu.
Fortnite Battle Royale među najpopularnijim je naslovima te je idealan naslov za igranje na našoj konfiguraciji. Odabrali smo High grafički preset s kojim smo ostvarili prosječan framerate od 66,53 FPS, dok je minimalni framerate iznosio 52 FPS te je igra savršeno igriva iako smo tijekom borbe primijetili jedno kratko zapinjanje, tako da nije naodmet spustiti se na Medium preset grafički preset kako bi se to u potpunosti izbjeglo. Testirali smo i dva vrlo popularna Esports naslova počevši s Overwatchem na Ultra grafičkom presetu. Iako smo koristili drugi najviši grafički preset, ostvarili smo prosječan FPS od 88,25 FPS uz minimalni framerate od 49 FPS, tako da nemate razloga za brigu s ovim mega popularnim Esports naslovom. League of Legends na Very High grafičkom presetu izvodio se super glatko bez i najmanjeg zapinjanja, što potvrđuje prosječan framerate od 155,94 FPS uz minimalni framerate od 116 FPS, što je gotovo dvostruko više od 60 FPS-a koji su današnji standard, tako da je League of Legends odličan naslov za igranje na G-Sync monitoru s visokom frekvencijom osvježavanja ako se u budućnosti odlučite kupiti ga.
Zaključak koji možemo iznijeti iz testiranja igara jest da je naš minimum build iznimno sposoban za 1080p gaming, čak i kada su novi AAA naslovi u pitanju. Naravno, kako bismo ostvarili visok framerate, morali smo žrtvovati kvalitetu grafike, no oni kojima je kvaliteta grafike prioritet uvijek mogu podići grafičke postavke i igrati na 30 FPS, čime će biti bliže iskustvu igranja na trenutnoj generaciji igraćih konzola. Dokazali smo da povoljno računalo ne mora nužno imati loše performanse u igrama i da se ne moramo loše osjećati što nemamo računalo s top komponentama kakva često gledamo na internetu. Također smo dokazali da ne moramo uložiti veliku količinu novca u hlađenje kako bismo postigli odlične termalne i akustične performanse. Termalne i akustične performanse našeg builda tijekom testiranja bile su odlične — i procesor i grafička kartica dosegli su maksimalnu temperaturu od samo 54 stupnjeva i bili gotovo nečujni pri radu. To je odlično uzmemo li u obzir da smo koristili tvornički hladnjak procesora, dok je grafička kartica među jeftinijim modelima u ponudi GTX 1050, što nije nužno naštetilo termalnim performansama jer se radi o čipu koji je poznat po učinkovitosti i ne zahtijeva skupo termalno rješenje kako bi ostao hladan