Bez sintetike
Kao i pri prethodnom testu gamepada, niti ovdje nismo imali sintetički benchmark te smo se ponajprije morali osloniti na subjektivan dojam uporabe.
Bez sintetičkog benchmarka testirati gamepadove pomalo je nezahvalan posao, no obzirom da smo sličan test već odradili prije nekoliko godina u ovom smo testu imali mogućnost neke elemente testiranja izgladiti, pojednostaviti i poboljšati. Metodologiju smo podijelili u nekoliko kategorija.
1. Specifikacije uređaja
Ima li kontroler više svojstava ne znači nužno da je samim time i bolji, što se pokazalo pojavom Steam kontrolera. Naime, iako je Razer Wildcat primjerice natrpan svojstvima, samo je Steam kontroler na testu imao dva konfigurabilna trackpada koji su se pokazali krucijalnima u nepodržanim naslovima, kao što su primjerice strategije, a pokazao je i neusporedivo veću preciznost u FPS-u kao što je DOOM. Dodajmo i kako je iz aspekta konekcije najbolji uređaj na testu onaj koji podržava i žičanu i bežičnu konekciju, a da ne govorimo o tome kako bi bilo idealno da uređaj dolazi s punjivim baterijama.
2. Kompatibilnost s igrama
Iako je Steam najveća gaming platforma na PC-ju, ali i uopće na tržištu interaktivne zabave, to istovremeno i ne znači da su baš sve igre na Steamu.
TESTIRALI SMO SVE NAJBOLJE: igraće kontrolere za PC koji se mogu naći na domaćem tržištu, a na rezultate su utjecali subjektivni dojmovi koji se temelje na iskustvu igranja, obzirom da za testiranje gamepada ne postoje benchmarci kao za primjerice grafičke kartice
To bi bilo slično kao da smo usporedili konzolu i PC, a ovdje je Steam kontroler izuzetno ograničen, obzirom da ne podržava usluge kao što su Origin, GOG, uPlay pa i Windows 10 trgovinu odnosno Xbox aplikaciju na Windows 10 operativnom sustavu. Na testu nam je bilo izuzetno bitno da je kontroler kompatibilan sa svim igrama s kojima smo ga suočili.
3. Test u igrama
Kako bi na pravilan način testirali ove igraće periferije, potrebno je bilo odabrati i prave igre, a to su bile Mortal Kombat X i Killer Instict za testiranje digitalnih smjernica, digitalnih tipaka i programibilnih tipaka; Planet Coaster i Cities Skylines za testiranje sposobnosti gamepada u nepodržanim igrama na Steamu nakon preuzimanja community shema.
STRATEGIJE NA GAMEPADU: Zašto ne? Zahvaljujući Steamu i to je moguće. No, nije Steam jedini.
Project CARS za testiranje analognih stickova i analognih triggera; DOOM za testiranje preciznosti analognih kontrola; FIFA 17 za kombinirano testiranje svih kontrola te GTA V i The Witcher 3 za testiranje svih kontrola plus programibilnih tipaka.
4. Ergonomija
Nakon specifikacija uređaja i testa u igrama, treća najvažnija kategorija pri testiranju bila nam je ergonomija, i to zbog očitih razloga. Osjećaj držanja kontrolera u rukama, dimenzije, kvaliteta izrade vrlo su važna svojstva ergonomije, no pojam ergonomije kod ovog igraćeg hardvera širi se i na druge aspekte.
Točnije, u pitanju su kapice na analognim stickovima, kvaliteta digitalnih smjernica (recimo Xbox 360 ima jako loš D-Pad), odaziv vibracijskih motora, kvaliteta bežične konekcije, odnosno duljina kabela, a tu je i jednostavnost spajanja na PC. Ako kontroler ne dolazi s bežičnim adapterom ili kabelom, to očito predstavlja problem.
5. Dodatna oprema i funkcionalnost
Test je pokazao kako su neki igraći kontroleri bili gotovo pa lišeni dodatne opreme i funkcionalnosti, dok su, s druge strane neki bili natrpani i opremom i funkcionalnošću. Primjerice, jedna krajnost je Xbox 360 kontroler s kojim ne dobijete ništa drugo osim bežičnog adaptera, a druga je krajnost Razer Wildcat koji stiže sa... zbilja svime i svačime. Doduše, to „sve i svašta“ morate dobro i platiti.