Test: AMD RDNA 2 vs. Nvidia Ampere grafičke kartice

Test: AMD RDNA 2 vs. Nvidia Ampere grafičke kartice

RDNA 2 vs. Ampere u borbi za sam vrh!

Provjerili smo mogu li novi Radeoni okončati Nvidijinu dominaciju na tržištu najbržih grafičkih kartica i tko ima bolju podršku za Ray tracing

Nakon dugo vremena ponovo smo dočekali pravu bespoštednu bitku za prevlast na tržištu high end kartica. AMD je s novim RX 6800 karticama temeljenim na RDNA 2 arhitekturi napravio ogroman korak naprijed, ponovo se vratio u igru u high end segmentu i ozbiljno prijeti Nvidia RTX 3000 karticama. 


2020. je trebala biti nevjerojatna godina za gamere i hardverske entuzijaste. U samo nekoliko mjeseci bilo smo svjedoci predstavljanja igraćih konzola najnovije generacije PS 5 i Xbox Series X/S, kao i dvije najnovije generacije high end grafičkih kartica Nvidjinih Ampere RTX 3000 serije kartice i AMD-ovih RDNA 2 RX 6800 kartica. Slobodno možemo reći kako se nikada dosada u povijesti nije dogodilo da u samo nekoliko mjeseci u svijetu gaming hardvera budemo svjedoci predstvaljanja toliko super novih i zanimljivih proizvoda koji su u mjesecima ili čak godinama ranije nemjerljivo hypeani na internetu društvenim mrežama.
Nažalost 2020.godina će biti zapamćena više po nečem drugom, nego po gaming uzbuđenjima. Nestašica novih konzola i grafičkih kartica, slaba ili gotovo nikakva dostupnost, te konačno inflacija cijena, bacili su ogromnu sjenu na potencijalno nevjerojatno „vruću“ gamersku jesen. No što je tu. Možemo se samo nadati kako će se u mjeseci koji slijede situacija popraviti, te kako će gameri doći na svoje.

Povratak AMD-a u high end

Dotada na nama je da vam predstavimo mogućnosti i tehnologije koje donose novi proizvodi. Ovdje ćemo se primarno baviti s dvije najnovije generacije high end grafičkih kartica koje su predstavili Nvidia i AMD. Dodatnu dozu intrige i sveopće znatiželje svakako je potaknula i činjenica kako je ovdje riječ o grafičkim procesorima temeljenim na posve novim grafičkim arhitekturama. Nadalje dočekali smo povratak konkurencija u svijet grafičkih kartica visoke klase. Nakon nekoliko godina Nvidijine dominacije AMD se novom generacijom RDNA 2 grafičkih kartica ponovo vraća u igru. Veseli nas što je pred nama jedan žestoki obračun na vrhu piramide, a takvo što nismo vidjeli u posljednjih 5 godina.
Po dobrom starom običaju Nvidia i AMD su različito pristupili dizajnu svojih grafičkih procesora najnovije generacije. Tako su novi grafički čipovi temeljeni na prilično različitim arhitekturama što ih čini još zanimljivijim za usporedbu. Puno je dakle toga novoga. Prije nego što se nešto detaljnije počnemo baviti samim arhitekturama idemo vidjeti koji su modeli novih grafičkih kartica predstavljeni ove jeseni s obje suprotstavljene strane.

Radeon RX 6800 Body2

AMD je u potpunosti promijenio referentni dizajn svojih kartica s RX 6800 serijom, što uključuje daleko kvalitetniji hladnjak s tri ventilatora, te osjetno poboljšanu kvalitetu izrade

Nvidia je bila prva na potezu i sjećamo se kako je Nvidijin CEO Jensen Huang početko rujna iz svoje kuhinje predstavio najnovije kartice temeljene na arhitekturi Ampere. Ulazni model Nvidijine Ampere serije grafičkih kartica je RTX 3070 s preporučenom cijenom od 500 USD, slijedi ga RTX 3080 koji je trebao koštati 700 USD, te tzv. BFGPU 8k super high end model RTX 3090 s preporučenom cijenom od tričavih 1500 USD. Nakon samog predstvaljanja Ampere kartica mnogo se prašine podiglo oko Nvidijinih tvrdnji kako će RTX 3080 biti dvostruko brža od RTX 2080 iz ptehodne generacije, te kako je RTX 3070 brža kartica od RTX 2080 Ti. U naredna dva mjeseca međutim Ampere kartice je vrlo teško bilo pronaći na tržištu, a Nvidia je čak i odgodila službeni početak prodaje RTX 3070 kartica za dva tjedna. Nije nešto puno pomoglo. Nestašicu je pratila i enormna inflacija cijena, pa su tako preporučene cijene Ampere kartica samo mrtvo slovo na papiru.

Tehnološki showdown- RDNA 2 vs. Ampere

AMD je pak svoje nove RDNA 2 grafičke procesore i pripadajuće kartice predstavio na posebnom virtualnom eventu krajem listopada. U direktan obračun s Ampere konkurencijom AMD šalje tri nova modela. Ponajprije imamo Radeona RX 6800 po cijeni od 580 USD, stepenicu više nalazi se Radeon RX 6800 XT s preporučenom cijenom od 650 USD, a sam vrh AMD-ove ponude grafičkih kartica najnovije generacija čini Radeon RX 6900 XT koji bi se trebao prodavati za nemalih 1000 USD. Da , dobro ste pročitali. Čini se kako smo definitivno ušli u doba high end grafičkih kartica od 1000 USD ili više. AMD je tijekom predstavaljanja novih kartica svaki od svojih modela vrlo jasno pozicionirao u odnosu na Ampere konkurenciju uz nedvojbene tvrdnje kako svaki model može ponuditi usporedive performanse. Tako je Radeon RX 6800 direktan konkurent Nvidijinoj RTX 3070, nešto moćniji Radeon RX 6800 XT trebao bi se „potući“ s RTX 3080, dok Radeona RX 6900 XT čeka teška bitka protiv BFGPU-a u obliku RTX 3090 kartice.

navi 21 blok dijagram

Nvidia je s Ampere arhitekturom uvela neke značajne promjene koje u konačnici donose ogromnu FP32 računalnu snagu

Premda su sve linije sučeljavanja jasno postavljene vidljivo je kako se cijene cijene pomalo razlikuju od modela do modela. Naime Radeon RX 6800 nešto je skuplji od direktnog konkurenta RTX 3070, dok je primjerice Radeon RX 6900 XT osjetno jeftiniji od RTX 3090 kartice. Postoji još jedna ključna razlika između high end modela najnovije generacije suprotstavljenih strana. Nvidia naime svaku od ovih kartica temelji na različitom grafičkom procesora, dok su AMD-ovi Radeoni svi redom temeljeni na grafičkom procesoru Navi 21 u ponešto izmjenjenim verzijama (broj ROP jedinica, CU jedinica). Osim toga svi AMD-ovi modeli dolaze s ogromnih 16 GB GDDR6 videomemorije, dok se Nvidijine Ampere kartice znatno razlikuju ovisno o količini videomemorije. Ovo će svakako biti jak AMD-ov prodajni adut i dosta značajna razlika, posebno ako pogledmo u budućnost. Važno je ovdje također spomenuti kako je tehnološki gledano AMD s novim RDNA 2 Radeonima konačno „ulovio“ Nvidiu, pa tako sada sve nove high end kartice redom podržavaju Direct X 12 Ultimate, što uključuje i hardversku akceleraciju famoznih Ray tracing efekata.

6 ljutih konkurenata

Što se tiče tržišne dostupnost sve Nvidijine kartice serije RTX 3000 su u trenutku pisanja ovog teksta, barem u teoriji, tržišno dostupne. S druge strane AMD-ovi modeli Radeona RX 6800 i 6800 XT su službeno krenuli u prodaju 18. studenog, dok jeRadeon RX 6900 XT postao tržišno dostupan 8. prosinca.
Mi smo imali priliku testirati tri modela. Riječ je o nazivno ulaznim modelima grafičkih kartica najnovije generacija Radeonu RX 6800 i GeForce RTX 3070, te Radeonu RX 6800 XT. Nažalost nismo na raspolaganju imali RTX 3080 za direktnu usporedbu s Radeonom RX 6800 XT, no u slučaju RX 6800 i RTX 3070 srećom riječ je o direktno usporedivim karticama što će nam omogućiti da se iz prve ruke uvjerimo kakve su razlike u performansi i mogućnosti između dvije nove arhitekture suprotstavljenih strana.

Tablica kartica
Prije nego što se detaljno pozabavimo performansama samih kartica, osvrnut ćemo se na same arhitekture novih grafičkih procesora. Pritom ovdje se nećemo previše baviti arhitekturom Nvidijinih Ampere grafičkih procesora. O tome smo već detaljno pisali prilikom predstavljanja novih Nvidijinih kartica. Više ćemo se pozabaviti AMD-ovom RDNA 2 arhitekturom obzirom da su nam detalji o novoj AMD-ovoj arhitekturi tek nedavno postali službeno poznati. Na kraju ćemo pokušati usporediti nekakve osnovne odrednice ove dvije različite arhitekture, te izdvojiti potencijalne prednosti i mane svakog pristupa.

Sony , Microsoft i AMD protiv Nvidie

AMD-ova RDNA 2 arhitektura zanimljiva je iz više razloga i možemo reći kako je ovo najvažnija arhitektura u svijetu grafičkih procesora u posljednjih desetak godina. Zašto? Vrlo jednostavno. RDNA2 arhitektura je temelj grafičkih procesora koji se nalaze u dvije najnovije igraće konzole PlayStationu 5 i Xboxu Series X/S. Ovo je prvi puta otkad pamtimo da se istovjetna napredna arhitektura u isto vrijeme koristi kod grafičkih procesora namijenjenih high end grafičkim karticama za osobna računala, ali i kod grafičkih procesora unutar konzola najnovije generacije. Stoga je RDNA 2 kao arhitekura ili bolje rečeeno podržani set mogućnosti i funkcija iznimno značajna, obzirom da će sve igre u budućnosti biti primarno optimizirane za ovu arhitekturu. Očekujem se kako će PS5 i nove Xbox konzole u godinama koje nam slijede biti iznimno popularne i premašiti prodajne rezultate konzola prethodne generacije.

AMD Die Shot body

AMD-ov grafički procesor Navi 21 temelji se na RDNA2 arhitekturi, posjeduje ukupno golemih 26,8 milijardi tranzistora, a izrađen je u 7nm  tehnologiji

RDNA 2 je zapravo rezultat strateške suradnje između AMD-a, Sonya i Microsofta. Sony i Microsoft su dobrim dijelom utjecali na sve osnove dizajna i ukupne mogućnosti AMD-ove RDNA 2 arhitekture, sufinancirali su istraživanje i razvoj, te su njihovi inženjeri aktivno sudjelovali u svim aspektima osmišljanja i razvoja ove arhitekture. Stoga možemo reći kako je RDNA 2 plod udruženih snaga AMD-a, Sonya i Microsofta u borbi protiv Nvidijine dominacije. Mnogi je također zovu pravom gamerskom arhitekturom, obzirom da je prvenstveno razvijana s ciljem da omogući najbolje gaming performanse uz najbolji mogući omjer performansi i potrošnje energije.
Važno je napomenuti kako je AMD prije nekog vremena konačno u potpunosti odvojio razvoj svojih grafičkih procesora obzirom na njihovu namjenu. RDNA 2 arhitektura je tako fokusirana na gaming performanse, dok je CDNA arhitektura namijenjena strojnom učenju, superračunalima i drugim GPGPU primjenama grafičkog procesora izvan gaminga.

Navi 21- RDNA 2 u punom sjaju!

Prvi AMD-ov grafički procesor koji se temelji na RDNA 2 arhitekturi zove se Navi 21 i pogonska je snaga svih RX 6800 kartica. Navi 21 je najveći grafički procesor koji je AMD ikada proizveo. Posjeduje 26,8 milijardi tranzistora na površini od 568 mm² i izrađen je u 7 nm tehnologiji. Očekivano koristi PCie 4.0 x16 sabirnicu, a memorijski kontroler je 256-bitni uz podršku za GDDR6 memoriju. Navi 21 donosi nove mogućnosti prikaza slike i unaprijeđene multimedijalne mogućnosti. Primjerice Radeoni RX 6800 podržavaju 8k rezoluciju uz osvježavanje slike od 120 Hz. Nadalje novost je podrška za HDMI 2.1, a novi AMD-ov grafički procesor Navi 21 omogućuje hardversku akceleraciju AV1 dekodiranja, kao i 8k HEVC enkodiranja.
Kada govorimo o samoj internoj strukturi grafička processora Navi 21 ona je u dobroj mjeri slična AMD-ovim grafičkim procesorima prethodne generacija temeljenim na prvoj generaciji RDNA arhitekture.

smart accsess memory diagram

Smart Access Memory omogućuje glavnom procesoru pristup kompletnoj videomemoriji kao jednoj cjelini

Ključne dijelovi interne arhitekture RDNA 2 grafičkog procesora Navi 21 su: komandni procesor (sadrži 4 Async Compute Enginea), računalne jedinice (CU), geometrijski procesor, cache memorija u nekoliko razina, te ROP rasterizacijske jedinica koje još iz vremena ATI-ja poznajemo pod imenom Render Back Ends.
Ključni cilj koji si je AMD postavio prilikom dizajniranja RDNA 2 arhitekture je povećanje energetske učinkovitosti, te osjetno povećanje performansi po vatu utrošene energije na razinu CU jedinica, kao i na razini cijelog čipa. AMD tvrdi kako RDNA2 donosi donosi 54 % bolje performanse po vatu utrošene energije u odnosu na prvu generaciju RDNA arhitekture. Dakako jedan dio ovih opzimizaciju iskorišten je za postizanje što je moguće viših radnih frekvencija.

Infinity cache

Jedna od najinovativnijih i najzamiljivijih RDNA 2 novosti svakako je tzv. Infinity Cache. Navi 21 donosi gotovo dvostruko više računalnih jedinica (CU) i takav dizajn svakako je zahtjevao određne preinake kako bi se osigurala dovoljna memorijska propusnost i odgovarajuća efikasnost brojnijih CU jedinica. Računalne jedinice (Compute Units) zapravo su skupovi objedinjenih shaderskih procesora.
Kako bi osigurao odgovarajuću memorijsku propunost uz malu potrošnju energije AMD se odlučio Navi 21 opremiti s ogromnih 128 MB Infinity Cachea. U svojoj osnovi Infinity Cache je zapravo L3 cache koji omogućuje visoku memorijsku propunost i nisku latenciju prilikom pristupa memoriji. AMD se prilikom dizajniranja ovakvog rješenja u velikoj mjeri oslonio na dosadašnja iskustva s L3 cacheom iz svijeta glavnih procesora, posebno kada su u pitanju serverski procesori Epyc. Ono što je posebno zanimljivo napomenuti kako se brzina Infinity Cachea može dinamički povećati ovisno o potrebi, te dosegnuti vrtoglavih 1666 GB/s!

rx6800 boost 2600 mhz

Grafički procesor Navi 21 na Radeonu RX 6800 uspješno smo overclockirali na 2600 MHz boost takta što efektivno je efektivno u igrama donijelo oko 2500-2550 MHz

Nadalje RDNA 2 konačno donosi podršku za hardversku akcelaraciju Ray tracing efekata. Svaka CU jedinica kod grafičkog procesora Navi 21 posjeduje po jedan tzv. Ray Accelerator. Ray Accelerator je poseban hardverski sklop isključivo namijenjen kompleksnim izračunima povezanim s Ray tracing efektima. Obzirom dva svaka CU jedinica posjeduje po jedan Ray Accelerator jasno je kako će performanse u Ray tracingu ovisiti o broju CU jedinica. Za ilustraciju recimo kako Radeon RX 6900 XT posjeduje 80, Radeon RX 6800 XT 72, a Radeon RX 6800 60 CU jedinica. CU jedinice kod Radeona s RDNA 2 arhitekturom su posebno optimizirane za povećane radne frekvencije, donose nove vrste matematičke preciznosti, a tu su i druga unaprijeđenja povezana s podrškom za Sampler Feedback.

DX12 Ultimate i Ray tracing na AMD-ov način

Podrška za Ray tracing samo je jedan dio novih mogućnosti koje donosi RDNA 2 arhitektura. RDNA 2 konačno AMD omogućuje potpunu podršku za Direct X 12 Ultimate (12_2). Ovo uključuje podršku za DirectX Ray tracing (DXR), Variable rate shading (VRS), mesh shadere i sampler feedback. Od svih ovih mogućnosti svakako su nazanimljive Ray tracing i VRS. Ray tracing bi trebao doprineti boljem i realističnijem prikazi osvjetljenja, sjena i refleksija u igrama, dok je VRS tehnika kojom se određeni dijelovi 3d scene, koji nisu toliko vidljivi i isktaknuti, renderiraju sa smanjenom preciznošću kako bi se ostvarile bolje performanse.

rdna 2 ray tracing body

Najnovija genercaija AMD-ovih grafičkih procesora temeljenih na arhitekturi RDNA 2 konačno donosi punu podršku za DX 12 Ultimate, što znači i podršku za Ray Tracing

Napomenimo kako je AMD u potpunosti redizajnirao ROP jedinice kod grafičkog proecsora Navi 21, pa one sada primjerice posjeduju punu podršku za VRS. Osim toga efektivno je udvostručen broj ROP jedinica u odnosu na prvu generaciju RDNA grafičkih procesora (RX 5700 serija), pa tako RX 6900 XT i RX 6800 XT posjeduju golemih 128 ROP jedinica, a RX 6800 ih ima 96.
Osim pune podrške za DX12 Ultimate RDNA 2 sa sobom donosi i podršku za nove efekte unutar AMD-ovog open source seta alata za programere- FidelityFX-a. Svakako najopopularniji FidelityFX efekt dosada je CAS (Contrast Adapative Sharpening) koji poboljšava oštrinu prikaza koja se često gubi zbog korištenja modernih tehnika antialiasinga poput TAA (Temporal Anti-Aliasing). Novi efekti su FidelityFX Denoiser I FidelityFX Downsampler.
AMD također s novim grafičkim procesorima uvodi podršku za Microsoftov DirectStorage API koji bi trebao ubrzati vrijeme učitvanja igara omogućivši grafičkom procesoru direktan pristup podacima na NVMe SSD-u u izvornom komprimiranom formatu, nakon čega bi se dekompresija odvijala pomoću compute shadera na grafičkom procesoru. Nvidia je također s Ampere karticama predstavila podršku za DirectStorage, ali su je naravno zgodno marketinški prozvali RTX IO. Međutim od ovoga zasada nema mnogo koristi, obzirom da se tek iduće godine očekuje praktična implementacija DirectStorage API-ja unutar Windowsa 10.

Big Navi= Big performance

RDNA 2 je svakako ogroman korak naprijed za AMD. Puna podrška za DX 12 Ultimate izjednačila je nove Radeone s Nvidijinim karticama po pitanju najmodernije tehnologije u svijetu grafičkih kartica. Vidljivo je također kako je RDNA 2 arhitektura optimizirana za visoke radne frekvencija, donosi iznimnu energetsku učinkovitost i elegantno rješava problema memorijske propusmoti u obliku Infinity Cachea. Nasuprot tome Nvidijina Ampere arhitektura nazivno posjeduje veći broj shaderskih procesora i više računalne snage, ali nije tako energetski učinkovita. Nvidia također ostaje u prednosti po pitanju implementacija podrške za neke od naprednih tehnologija poput Ray tracinga.
Tako to izgleda barem na papiru. Kako se ove arhitekture ponašaju u stvarnosti i kako utječu na performanse provjerili smo testirajući tri high end kartice Radeona RX 6800 XT, Radeona RX 6800 i GeForce RTX 3070 u velikom broju zahtjevnih igara.

Tablica rezultata testiranja grafickih kartica
Očekivano redoslijed testiranih kartica prati njihove mogućnosti i ukupnu cijenu. Radeon RX 6800 XT je superiorno na vrhu po pitanju performansi, slijedi ga RX 6800, pa onda na kraju balade dolazi RTX 3070. Pritom moramo priznati kako su rezultati prilično šaroliki. Posve je jasno kako smo na nižim rezolucijama s ovako brzim karticama u potpunosti ograničeni brzinom glavnog procesora ili drugim ograničenjima samog enginea pojedine igre. Iznenađujuće je kako ovo u dobroj mjeri vrijedi kako za 1080p, tako i za 1440p rezoluciju. Tek kada dođemo do 4k rezolucije i milijuna piksela moć grafičkog procesora postaje jedini ograničavajući faktor. Novim RDNA 2 Radeonima iznimno leži primjerice 1440 p rezolucija. Radeon RX 6800 je u pojedinim slučajevima osjetno brži od RTX 3070 kartice. Kada pogledmo 4k performanse ukupne razlike između ove dvije kartice su znatno manje, premda Radeon RX 6800 i dalje odnosi pobjedu. RX 6800 XT je dakako još jednu stepenicu iznad.

Kako smo testirali

Grafičke kartice najnovije generacije testirali smo koristeći AMD-ov procesor Ryzen 9 5900X u kombinaciji s B550 matičnom pločom. Pritom smo koristili i 64 GB DDR4 radne memorije brzine 3200 MHz u dual channel konfiguraciji, te NVMe PCIe 4.0 SSD. Nvidijine kartice testirane su s upravljačkim programom u verziji 457.09, dok smo nove Radeone testirali s odgovarajućim beta upravljačkim programom koji u konačnici odgovara verziji 20.11.2 službenog upravljačkog programa. Nadalje koristili smo uobičajen set benchmark alata i igara uz nekoliko najnovijih naslova poput Godfalla, te igru Control koja nam je posebno poslužila za testiranja Ray tracing performansi.

Ray Tracing i DLSS su Nvidijina prednost

Očigledno je kako je AMD s RDNA grafičkim procesorima napravio veliki korak naprijed po pitanju performansi. Infinity cache dobrim dijelom skriva potencijalne nedostatke 256-bitne memorijske sabirnice i osigurava veliku memorijsku propusnot. RDNA 2 arhitektura i odgovarajuće optimizicje 7nm proizvodnog procesa omogužili su AMD postizanje iznimno visokih radnih frekvencija s Radeonima RX 6800. Nikada dosada u svijetu grafičkih procesora nismo vidjeli čipove koji stabino rade na frekvencijama od 2,5 GHz ili većim! Ukoliko zanemarimo nove tehnološke mogućnosti i podršku za DX 12 Ultimate, AMD je s novim Radeonima na prilično old school način došao do ogromnog porasta performansi u odnosu na prethodnu generaciju svojih grafičkih procesora. Prvenstveno govorimo o dvostrukom ili gotovo dvostrukom broju ROP jedinica i CU jedinica, te konačno značajno većim radnim taktovima. godfall raytracing

Godfall je još jedna od novijih DX 12 igara koja donosi podršku za Ray tracing

S druge strane prilično je vidljivo kako je Nvdijina implementacija Ray tracinga daleko naprednija i RTX 3070 po tom pitanju može nadmašiti Radeona RX 6800. Nvidia također puno gura svoju DLSS tehnologiju, svojevrsni AI upscailing koja može donijeti dobre rezultate u igrama koje koriste napredne Ray tracing efekte. Novi Radeoni su nas za sada razočarali performansma s uključenim Ray tracingom, a čini se da je i podrška unutar upravljačkih programa još uvijek daleko od idealne. Uostalom AMD je sam naveo, prilikom izlaska najnovijih upravljačkih programa s podrškom za Radeone RX 6800, kako su moguća rušenja i nestabilnost u igrama s uključenim Ray tracingom.
U Metro Exodusu Ray tracing nam nije uopće funkcionirao s Radeonima RX 6800, a performanse u Controlu su s high postavkama Ray tracinga blago rečeno vrlo loše. Ovdje prije svega mislimo na ogroman pad performansi s uključenim Ray tracingom. Treba vidjeti hoće li sve bolje funkcionirati u nekim od igara s Ray tracing efektima bolje optimiziranim za nove Radeone poput Godfala ili WoW: Shadowlandsa. Čini nam se međutim kako se zasada AMD nije pretjerano bavio optimizacijama za Ray tracing što se i vidi iz njihovih upravljačkih programa.

Hoće li biti kartica na tržištu?

Veliki prodajni adut novih Radeona svakako će biti velikih 16 GB videomemorije. Ovdje je Nvidia u osjetnom zaostatku, što posebno bode oči kod RTX 3070 kartice. Nekako smo vrlo podijeljenog dojma što se tiče grafičkih kartica najnovije generacije. S jedne strane ove kartice donose razinu performansi koju dosada nismo imali priliku vidjeti, posebno recimo u cjenovnom rangu do 600-tinjak eura. S druge strane postoje određene slabosti i s jedne i druge strane kao posjedica specifičnosti pojedinih arhitektura.
Ampere kartice su moćne što se tiče računalne snage, poseduju naprednije Ray tracing jezgre druge generacije, ali u pojedinim naslovima su performanse razočaravajuće, a veliki minus je količina videomemorije posebno kod RTX 3070.
Posve suprotno tome RDNA 2 je poprlično energetski učinkovita gaming arhitektura koja donosi mogućnost visokih radnih frekvencija i inovativni pristup rješavanju problema adekvatne memorijske propusnoti u obliku velikog on die L3 cachea. Međutim ovo je tek prva generacija AMD-ovih grafičkih procesora s podrškom za DX 12 Ultimate i Ray tracing i kompletne mogućnosti na razini upravljačkih programa nisu na razini Nvidie. Čini nam se kako će u budućnosti performanse dosta ovisiti o optimizacijama za pojedinu arhitekturu unutar pojedine igre ili pojedinog enginea. Nažalost cijela ova priča zapravo možda i neće imati mnogo smisla nastave li se nestašice, slaba dostupnost i umjetno stvorene previsoke cijene kada su u pitanju grafičke kartice najnovije generacije.

(Stranica 1 od 2)
« Prev All Pages Next » (Stranica 1 od 2)
Ocijeni sadržaj
(0 glasova)

// možda će vas zanimati

Newsletter prijava


Kako izgleda naš posljednji newsletter pogledajte na ovom linku.

Skeniraj QR Code mobitelom i ponesi ovu stranicu sa sobom

Test: AMD RDNA 2 vs. Nvidia Ampere grafičke kartice - VidiLAB - QR Code Friendly


Copyright © by: VIDI-TO d.o.o. Sva prava pridržana.