Arash Amini- Producent video igara u Lion Game Lionu
Arash Amini, producent video igara u Lion Game Lionu ima dugogodišnje iskustvo u mobilnoj industriji (bio je producent u NaturalMotionu). Usprkos promjeni tvrtke, ostala mu je navika praćenja trendova i konzumiranja najpopularnijih mobilnih naslova pa smo ga, logično, pitali za komentar vezan uz gaming mobitele. „Većina mobitela srednjeg i višeg ranga ima standardno dobre ekrane.
Budući da sam gamer, pri kupnji mobitela pazim na dvije stvari.
Prva je smartphone s dobrim performansama. Iako dobar dio igara na pametnim telefonima nije toliko grafički zahtjevan, tehnologija stalno ide naprijed i mobilne igre višeg ranga zahtijevaju puno više CPU/GPU resursa. Naravno, možete uzeti neki osnovni smartphone i bez problema igrati hrpu casual igara, dostupnih kroz brojne digitalne trgovine. Osobno igram puno casual igara na mobitelima, ali također volim igrati zahtjevnije „core“ naslove, a to me dovodi do druge stvari koju pomno razmatram pri kupovini – trajanja baterije. Nitko ne želi upaliti igru na mobitelu pa odmah nakon toga osjetiti kako se mobitel zagrijava. Nitko se ne želi brinuti oko toga koliko vremena im je ostalo za igranje kad se autonomija spusti na 10%. Baterija može predstavljati problem tijekom putovanja, čak i ako je to putovanje do posla i natrag, a duga putovanja mogu biti posebno obeshrabrujuća. Danas dosta mobitela pokušava riješiti taj problem „brzim punjenjem“, ali je to, po mom mišljenju, samo privremeno rješenje. Da, mogu brzo napuniti mobitel, ali prvo moram naći utičnicu i zadržati se na tom mjestu određeno vrijeme, što nije baš mobilno“ kaže Amini. Što se tiče kupovine gaming mobitel, LGL-ov producent video igara preporučuje sljedeće: „Kad kupujem novi gaming mobitel, ne gledam samo postojeće igre na platformi, nego malo dublje od toga. Kako radim u industriji video igara, smatram da je ovo pitanju vrlo slično dilemi koju konzolu kupiti. Sve ovisi o tome kakve igre želite igrati. S jednom velikom razlikom. Proizvođači velikih konzola fokusiraju se na stvaranje originalnog sadržaja pa, osim na općenitu ponudu igara, posebno gledam ponudu ekskluzivnih igara za svaku konzolu.
Vlasnici mobilnih platformi više se trude oko odabira igara. Ne ulažu novac u stvaranje ekskluzivnog sadržaja, nego pružaju prostor za promociju. Kad uzmemo te faktore u obzir, i tome dodamo tipični pristup razvoju igara – koja će nam biti primarna platforma, na koju ćemo portati – dolazimo do jasne odluke. Mnogo je jednostavnije razvijati igre unutar zatvorenog ekosistema s jasnim hardverskim specifikacijama. Zbog toga je vrlo jednostavno izdati igru na Appleovim uređajima. Usto, povrat investicije je vrlo dobar. Sve cool igre koje želim igrati su na toj platformi. Prvo izlaze na toj platformi. Kao „core“ igrač koji želi imati pristup najboljim, novim igrama biram iOS platformu. S druge strane, kao korisnik koji pazi na budžet, moram li potrošiti 1000 eura na high-end mobitel za igranje? Ne. Moram imati dovoljno memorije, CPU/GPU koji će dobro raditi i nakon dvije godine te dobru autonomiju baterije. Mobitel srednje ili visoke klase zadovoljava moje gaming potrebe od po sat vremena dnevno.”