Do posljednjeg piksela
Za grafičke kartice već odavno u Vidilabu imamo uhodanu metodologiju, no u ovom smo testu napravili neke preinake.
Kada su u pitanju grafičke kartice, u njihovom slučaju srećom nismo morali otkrivati toplu vodu kao što je to slučaj s gaming periferijom i sličnim uređajima jer, srećom, na raspolaganju imamo respektabilan broj sintetičkih benchmarkova i igara. Shodno tome, metodologiju testiranja podijelili smo na sljedeće kategorije...
Specifikacije
Biramo li grafičku karticu za svoj gaming PC, na našu će odluku uvelike utjecati specifikacije same kartice. Važno nam je kakav se čip krije ispod hladnjaka, koliko ima video memorije, na kakvim se radnim frekvencijama “vrte” čip i memorija, itd.
Dakako, u specifikacijama je izuzetno važna širina sabirnice i propusnost podataka, kao i podaci o shaderima, odnosno CUDA jezgrama, teksturnim jedinicama (TMU) i jedinica za render output (ROP). Moderne grafičke kartice naravno uglavnom nude HDMI i DisplayPort, no imate li stariji monitor tu se gotovo uvijek nađe i DVI-D sučelje.
Današnje kartice, pogotovo one srednjeg cjenovnog razreda ne “žderu” pretjerano mnogo električne energije, no uvijek nam je simpatičnije da kartica troši što manje struje.
Sintetički benchmarci
Oko uporabe sintetike pomalo smo podijeljeni u Vidilabu, međutim postavi li se u dobar scenarij tada može izbaciti koristan rezultat. Dok za 3DMark nekako vjerujemo kako je najbolje koristiti high-end grafičke kartice i 4K rezolucije, Unigineovi benchmarci vrlo su dobar pokazatelj kako grafička kartica, odnosno računalo funkcionira za 1080p igranje.
U testu smo koristili isključivo Unigineove benchmarke, Heaven, Valley i novi Superposition, u postavkama odabrali maksimalne detalje i 1080p rezoluciju. Ipak, napravili smo neke ustupke u vidu grafičkih komponenti kao što su AntiAliasing i V-Sync. V-Sync smo u potpunosti isključili dok smo AntiAliasing držali na minimumu (FXAA).
Igre
I dok su sintetički benchmarci OK, za test grafičkih kartica ipak su najbolje igre jer prikazuju stvarno stanje stvari i gaming sposobnosti te komponente. Na testu smo koristili pet igara; Rise of the Tomb Raider, Batman: Arkham Knight, Deus Ex: Mankind Divided, The Witcher 3: Blood and Wine te DOOM. Doduše, sve smo igre testirali u 1440p rezoluciji, a kada su globalne grafičke postavke u pitanju, jednako kao i u slučaju sintetičkih benchmarkova, isključili smo V-Sync, a AntiAliasing držali na minimalnom FXAA.