PlayStation 5
Playstation se drži pouzdanih naziva svojih konzola te od njih naravno očekujemo velike udarne naslove koji će izaći otprilike kada i konzola kako bi zasladili ponudu.
Naravno, Sony najavljuje izlazak u zadnjem kvartalu ove godine, “oko blagdana”. Vrijeme darivanja obradovati će mnoge u 2020.
Pa krenimo od procesora. Koristi se AMD-ova ZEN2 arhitektura poput one u novonajavljenom XBox-u, no jedina očita je razlika sporijeg radnog takta gdje će procesor sa 8 jegri i 16 threadova imati brzinu od oko 3,5 GHz.
Naravno, to je ogroman skok u usporedbi sa dosadašnjim 2.1 GHz “Jaguar” jezgrama te će nove igre imati nevjerojatne resurse koje mogu iskoristiti.
Grafička komponenta također je od AMD-a s obzirom da se radi o APU procesoru te je dizajnirana na najmodernijoj RDNA2 arhitekturi. Tu se naravno očekuje ogroman skok, pogotovo da kao i kod XBox-a dobivamo RayTracing tehnologiju koja će realnost u igrama dići na novu razinu.
Ono što malo pika su slabije specifikacije u usporedbi sa Microsoftovom ponudom. Naime dok Microsoft koristi 52 Cu-a u grafičkom procesoru, Sony se odlučio za njih 36. Jedina razlika na PS5 strani je veći radni takt od 2,23 GHz što i dalje daje manju ukupnu snagu te 10,3 TFLOPS-a.
Vjerujemo kako će se ova razlika najviše vidjeti kod 4K @ 120 Hz koje XBox najavljuje.
No, PS5 ipak po specifikacijama vlada u jednom dijelu, a to je svakako memorija i pohrana. Koriste 16 GB GDDR6 memorije u jednom komadu za razliku od XBox-a, a prava poslastica nalazi se u pohrani.
Za pohranu PS5 imati će 825 GB SSD. No, brzina ovog diska brža je i od najbolje ponude u PC svijetu sa 5,5 GB/s raw podataka ili 8-9 GB/s kompresiranih podataka. Igre se tako mogu učitati u svega nekoliko sekundi.
Iako je primarna memorija manja, PlayStation 5 za razliku od XBox-a omogućuje dodatnu istalaciju standardnih NVMe diskova za proširivanje memorije, uz malo slabije performanse standardnog NVMe diska, naravno.
Tu su i USB 3.2 utori na konzoli koje će se kao i do sada moći iskoristiti za instalaciju dodatnih igara, no za sada izgleda kako će ta opcija biti omogućena samo za PS4 igre.
Za sada je potvrđeno da će biti podržani svi Playstation 4 i PSVR naslovi prijašnje generacije.
Jedna od velikih novosti svakako su audio performanse novog Playstationa. Naime, samo audio čip ima performanse kao stariji Playstation te se njime planiraju razviti nevjerojatne nove 3D mogućnosti zvuka.
O dizajnu se još nije pričalo te s nestrpljenjem očekujemo neke informacije s obzirom da leakani DevKit-ovi nisu oduševili mnoge svojim dizajnom.
To je sve što se trenutno zna, a o cijeni nećemo niti nagađati no zasigurno će biti viša od originalnih PS4 modela.