PowerVR Series8XE je fokusiran na jeftine smartfone, wearablese, IoT uređaje i ostale ugrađene aplikacije gdje je ključna niska potrošnja.
Novi član je tako nasljednik Series7XE modela, dolazeći s mnogim poboljšanjima poput podrške za zadnja aplikacijska programska sučelja, kao što su OpenGL ES 3.2 i Vulkan 1.0. Grafički API Vulkan je relativno nedavno izašao, a sam Epic Games je pokazao tehnološki demo na MWC-u koji je baziran na tom API-ju.
Za razliku od high-end GPU XT serije koja ima piksel shadere za što bolji gaming, Series8XE je fokusiran na piksel fillrate (teksturiranje), što je puno važnije kod surfanja internetom ili renderiranja korisničkog sučelja. Donosi 60 do 100 posto bolje performanse po kvadratnom milimetru u odnosu na mnoge industrijske benchmarke.
Pruža duplo više teksturiranja nego prethodnik, a dolazi i s podrškom za PVIRIC3, tehnologiju kompresiranja slike, i boljom funkcijom video streaminga. Prva dva najavljena GPU-a u ovoj seriji su PowerVR GE8200 i GE8300, gdje je prvi sposoban procesirati dva piksela po taktu, dok drugi četiri.
U seriju je uključena i kompanijina OmniShield GPU hardverska virtualizacija, koja omogućava da se naprave sustavi u kojoj aplikacije i operativni sustavi mogu funkcionirati neovisno jedan o drugom. Novi GPU već je licenciran od strane više proizvođača koji spadaju u područje tableta, mobitela, wearablesa, 4K televizora itd.. Kompanija pruža developerima besplatan pristup cross-platformskom PowerVR SDK-u, dizajniranom za podršku svim aspektima razvijanja 3D grafičkih aplikacija.
Najava Series8XT-a očekuje se krajem ove godine.