VR i AR industrija do 2025. godine, kada će VIDI slaviti 31 godinu od izlaska, vrijedit će 35 milijardi dolara, no od toga iznosa upotreba VR-a i AR-a u medicini, obrazovanju, industriji i vojsci nosit će tek 16 milijardi zelembaća
Rekli su nam prije ulaska: ako se ne možemo nositi s užasom onog što doživljavamo i procesuiramo u mozgu, neka jednostavno zažmirimo. Unatoč nevjerojatnom položaju u kojem sam se našao jureći prema tlu, nisam imao hrabrosti zaklopiti kapke u jednoj tako dobroj sceni koja je trajala dovoljno da bi vas adrenalin uvjerio da ste na vrhu svijeta. Po svršetku su nam ponudili snimke snimljene tijekom vožnje na kojima je pola putnika širom otvorenih očiju gledalo sudbini u oči, a druga polovica je – žmirila.
Nisam to mogao shvatiti. Platiš, čekaš u redu i onda zatvoriš oči. Mislio sam da su rollercoasteri očajan relikt prošlih vremena i da će sve više ljudi na njima žmiriti jer, za razliku od virtualne stvarnosti, ovdje mozak ne može sam sebi reći „Pa to nije stvarno i ništa ti se ne može dogoditi.“ Računala daju sigurnost i svi će htjeti VR ili AR u vlastitoj sobi. Besplatno. Bez čekanja u redu. Ali došlo je do obrata koji nitko nije očekivao. Zabavni parkovi doživljavaju renesansu, a posebno rollercoasteri. Od 23 europska proizvođača čeličnih „horrorcoastera“ osam njih je u posljednje tri godine ugradilo na svoje stare legendarne uratke, poput poznatog Krakena, VR sustave i dalo putniku doživljaj koji nitko do sada nije stvorio. Poznati proizvođač Zamperla kreirao je svoju tzv. diviziju Z+ koja razvija vlastita VR iskustva.
Ekstremni vizualni podražaji prividne i proširene stvarnosti u kombinaciji sa stvarnim silama koje naše tijelo osjeća i percipira kao stvaran podražaj na koji mora odgovoriti obrambeno povlačeći krv iz naših ekstremiteta prema trbuhu i ostavljajući mozak nedovoljno prokrvljen da bi ga stavio uz dodatne vizualne VR i AR podražaje na granicu sna i jave. U svega nekoliko sekundi. Bez ilegalnih supstanci.
VR i AR industrija do 2025. godine, kada će VIDI slaviti 31 godinu od izlaska, vrijedit će 35 milijardi dolara, no od toga iznosa upotreba VR-a i AR-a u medicini, obrazovanju, industriji i vojsci nosit će tek 16 milijardi zelembaća, a industrija zabave zgrabit će gotovo 19 milijardi USD.
Magic Leap One jedan je od onih koji će jahati na valu neslućene potražnje za tom tehnologijom. Iako je stvoren kao startup prije 5 godina i u tišini se razvijao i nemilosrdno za razvoj usrkao već 2 milijarde dolara od investitora koji su vjerovali u njega, sada je pokazao da ga se isplatilo čekati. TO je ultimativno, gotovo nadrealno pomagalo kojim ćemo proširenu stvarnost učiniti sebi dostupnom i krajnje zabavnom. Testirali smo ga ekskluzivno za vas u ovom broju i oduševili se. Tako da, ako će vam kapnuti kakav bonus do blagdana za prvi položeni ispit na faksu ili prekovremeni rad, to bi moglo biti na vrhu popisa vaših želja, u to ne sumnjamo. Naravno, ako bude dovoljno dobrog sadržaja. Za blagdane će lista želja biti poduža jer smo već počeli s testovima onog što vam ne treba, ali ćete početi uvjeravati sebe da to morate imati. Mobiteli za igranje postali su klasa mobitela za sebe i u današnje doba, kada se broj korisnika neke igre preko noći digne s 40 na gotovo 100 milijuna, ne ostaje vam drugo nego priključiti se tom trendu i imati alatku koja vam može isporučiti takvu zabavu. Pogledajte preporuke urednika ili krenite jednostavno istraživati ovaj broj sami. Nećete se razočarati. Ovim brojem ušli smo u jubilejnih 25 godina postojanja i nadam se da ćemo vam pružiti dobru zabavu u idućih 12 mjeseci. VIDImo se, dragi naši, u predblagdanskom izdanju kada će već mirisati na snijeg :-)
Sadržaj časipisa Vidi 272 potražite na ovom linku!