Uvodnik - Vidi 260

Uvodnik - Vidi 260

Posložilo se,

U vrijeme kada su na ovim prostorima vladali nevjerojatan entuzijazam i želja da se ostvari vlastiti poduzetnički san, sreo sam dvojicu zanesenjaka koji su odlučili napraviti jednu od prvih hrvatskih igara.

Urednik Tomislav Kotnik

Danas u Hrvatskoj ima oko 90 tvrtki koje se bave proizvodnjom igara ili gemifikacijom aplikacija

Bila su to vremena kada ste svaki dan počinjali novom idejom i neobuzdanim osjećajem da ćete baš s njom osvojiti svijet, samo ako se stvari dobro poslože. Banke tada nisu davale kredite malim tvrtkama, nije bilo akceleratora niti inkubatora niti slobodnih novaca raznih anđela za investiranje, nije bilo ničega čime biste uvjerili nekoga da će vaša ideja nekome donijeti profit, a vama slavu. Bila je samo vaša ideja i svijet koji treba čuti za vas. Bili ste prokleto sami u tome. Ta igra zanimljivog imena Poslanik zapravo je bila tipična point'n'click SF avantura bazirana na ideji misije Apollo 19 koja nikad nije realizirana od strane NASA-e... ili možda je :-)?


Bila je to jedna od prvih hrvatskih komercijalnih igara, možda i prva izdana na čak dva CD-a, u luksuznom pakiranju i iznimnog dizajna, čime su kreatori igre Fragile bits bili osobito ponosni jer su vjerovali da će dobar izgled ambalaže povući veći interes kupaca kad igra „legne“ na police trgovina. Igra se igrala u rezoluciji 640 x 480 u 64000 boja, za što je trebalo 32 MB RAM-a, što za ono vrijeme nije bilo baš malo. U svakom slučaju, odradili su dobar posao i bili spremni za slavu i uspjeh ali... nije im se posložilo. Nažalost. Igra nije osvojila svijet i ne znam gdje su kreatori te igre danas, no ipak ih možda trebamo zapamtit jer su bili među prvima koji su to pokušali u Hrvatskoj.
Samo par mjeseci nakon toga susreta, nekim smo drugim skromnim zanesenjacima iz usluge na gaming sajam E3 u L. A. nosili demo CD sa nekom novom hrvatskom igrom, s idejom da je damo poznatim svjetskim gaming facama ne bi li primijetili novu igru mladih sanjara iz jedne male Hrvatske. Igra je bila „pucačina“ u kojem nekakav mišićavko „Ozbiljni Sam“ dijeli pravdu i bori se protiv izvanzemaljskog zla. Tim dečkima se srećom sve dobro posložilo, a ostalo je legenda. Seroius Sam je postala planetarna pošast. Oni su, nadam se, bili inspiracija mnogima nakon njih, koji danas čine hrvatsku gaming industriju.


Danas u Hrvatskoj, procjenjujem, ima oko 90 tvrtki koje se bave proizvodnjom igara ili gemifikacijom aplikacija i raznih korisničkih rješenja korporacija. Prije tri godine, kada smo u VIDI-ju prvi puta radili temu o proizvodnji igara, a na FER-u prvi javni forum u Hrvatskoj gdje smo raspravljali o svitanju hrvatske gaming industrije, rekao bih da smo imali desetak solidnih sugovornika hrvatskih game developera od kojih tek jedan ili dva nisu preživjeli. Danas, tri godine kasnije, od ovih koji su preživjeli zamke tržišne utakmice, nastala je gomila novih developera koji su zaposlili desetke novih ljudi.


Svaka tvrtka od tih 90, osim sada već moćnih izuzetaka kao što su Croteam i Nanobit, zapošljava u prosjeku 5-7 sjajno obučenih ljudi, pa ako tome pridodamo u prosjeku bar još 7-10 vanjskih suradnika, specijalista za određene faze produkcije, dolazimo do podatka da je trenutno u game industriji neposredno zaposleno najmanje 1400 ljudi koji više ili manje žive od toga. Broj novih gaming studija i dalje strelovito raste jer je industrija igara danas, možda najviše zahvaljujući dostupnim gotovim platformama kao što su Unrealov engine i Steam, učinila to da potražnja za gaming naslovima doslovno eksplodira jer više nije bitan celofan, već ekipa koja je spremna bilo gdje u svijetu gotovo trenutno platiti i početi igrati vašu igru.


Bitno je da ste inovativni u scenariju, da okupite nekoliko pametnih i karakterno dobrih ljudi u svoj tim, koji su spremni jesti sendviče i piti jogurte ili vodu iduće dvije godine dok ne izbacite prvi naslov i ostvarite svoje snove. Danas vam se vrlo lako može posložiti da uspijete u tome. Baš smo se zato obratili poznatim hrvatskim developerima, koji su nesebično otkrili, ekskluzivno za VIDI, što vam je potrebno da skratite taj put do uspjeha. Rezultat je svojevrsna bibilja za game development u kojoj ste u 13 koraka dobili recepturu što vas čeka i to od autentičnih i vjerodostojnih profića.


VIDImo se već idući mjesec, kada prestaje svaka nada da ćete izbjeći kupnju nekog IT gadgeta u predstojećoj blagdanskoj euforiji.

Sadržaj časipisa Vidi 260 potražite na ovom linku!

Ocijeni sadržaj
(0 glasova)

Newsletter prijava


Kako izgleda naš posljednji newsletter pogledajte na ovom linku.