U VidiLabu testiran Windows "Mixed" Reality headset - 5.0 out of 5 based on 1 vote
U VidiLabu testiran Windows "Mixed" Reality headset

U VidiLabu testiran Windows "Mixed" Reality headset

Index

Od početnih primjera do računalnih dućana

Proširenje Windows Mixed Reality platforme novim uređajima pomoći će joj da zaživi i kao ideja među developerima koji žele širu publiku

 

Tehnologija 1

Rezultat developmenta Hololens tehnologije koju se može proizvesti po pristupačnoj cijeni Microsoft je podijelio sa svojim partnerima koji za njega rade svoje brandirane headsetove, no drže se strogog standarda kako bi iskustvo svima bilo jednako.

No, priča počinje još ranije i to izlaskom Kinect platforme uz originalni Xbox 360. Opremljen s većim brojem senzora koji su pratili pokrete do četvero ljudi odjednom u bilo kakvim svjetlosnim uvjetima, tehnologija je bila poboljšana s verzijom 2.0 koja je izašla s Xbox One konzolom. Novi senzori imali su bolju razlučivost, pratili do šestero ljudi i njihove pokrete odjednom, otkucaje srca, lica i geste, do 25 različitih zglobova uključujući palce, pritisak na svakom udu, te geste koje ste radili rukama.

No, kao i svaka nova tehnologija, Kinect je neke zbunjivao, neke plašio, dok su oni zahtjevniji kritizirali prepoznavanje glasovnih komandi kao i stalno prisluškivanje Xboxa koji bi se znao uključiti ako bi mislio da se njemu obraćate. Nije pomogla činjenica da je trošio resurse koje bi inače mogle koristiti igre za bolje performanse, sistem je bio 20% skuplji od konkurencije, a implementacija u igre je bila marginalna. Razvijao se još neko vrijeme, čak i za PC verziju, no nedostatak zainteresiranosti zaustavio je razvoj oko 2015. godine.

No, u to vrijeme prvi puta je predstavljen projekt koji se vrtio oko augmentirane realnosti te je na njemu Microsoft iskoristio stečeno znanje i tehnologiju iz Kinect ere. To su naravno Hololens naočale koje sada ne prate korisnika direktno, već promatraju okolinu u kojoj se korisnik nalazi i imaju mogućnost zapamtiti prostor, u njega ubaciti virtualne 3D elemente te ih ukomponirati u prostor na način da izgledaju kao da tamo pripadaju. Ova tehnologija omogućuje nove načine interakcije s virtualnim svijetom gdje se muti razlika između striktno virtualnog i stvarnog svijeta. Njime se upravlja jednostavnim gestama ruku te glasovno, no ponovno se javlja jezična barijera zbog limitiranog prepoznavanja govora. Izbornicima se može navigirati i usmjeravanjem pogleda u ono što nas zanima.

 

Tehnologija 2

POZICIONIRANJE u prostoru funkcionira pomoću dvije kamere širokog kuta gledanja za prepoznavanje dubine, rubova i prostora u kojem se nalazite. Jednom snimljen prostor biti će prepoznat prilikom idućeg pokretanja sustava

 

S hardverske strane ima četiri senzora za raspoznavanje okoline, kameru širokog kuta gledanja za prepoznavanje dubine prostora, senzor svjetline ambijenta te četiri mikrofona,setup sličan Kinectu, no potrebno je trošiti minimalnu količinu energije jer bi sustav trebao biti na baterije koje se nalaze u samim naočalama. Sve informacije obrađuju Intelov Cherry Trail SoC te Microsoftovov specijalni koprocesor nazvan Holographic Processing Unit s 1 GB RAM memorije za svakoga. Tu je i 64 GB memorije za pohranu podataka. Naočale vrte Windows 10 operacijski sustav, a HPU koprocesor služi za obradu podataka različitih senzora poput mapiranja prostora, prepoznavanja gesti ruke te glasovnih naredbi. Kut gledanja samih naočala je svega tridesetak stupnjeva širine što je i jedan od najvećih minusa naočala. Zapravo, jedan od najvećih minusa je njegova tražena cijena od 3000 dolara za developerski model, dok model za širu publiku još nije predstavljen.

 

Tehnologija 3

WMR BEŽIČNI KOMPLET HP uz headset i kontrole nudi praktično PC računalo koje može raditi na baterije, a možete ga smjestiti u ruksak, čime dobijete mobilni sustav koji će biti posebno pogodan za VR igraonice

 

No, za našu priču je bitna platforma na kojoj Hololens headset funkcionira. Dolazi s Windows 10 operacijskim sustavom te se zove Windows Mixed Reality. Nekoć Windows Holographic, služi za iskustva miješane stvarnosti u kombinaciji sa podržanim naglavnim ekranima (head-mounted displays). S jesenskim updateom za Windows operacijski sustav došla je i podrška za naglavne ekrane koji su napravljeni od treće strane prema Microsoftovim standardima te prva generacija nema mogućnost augmentiranja stvarnosti, već se fokusira na virtualnu realnost poput Oculus Rifta i HTC Vive rješenja. Zahvaljujući Microsoftovoj tehnologiji više im nisu potrebni vanjski senzori kako bi se snašli u prostoru već je sve svedeno na dvije kamere s vanjske strane headseta koje se snalaze u prostoru te mogu pratiti kontrolere za interakciju u virtualnom svijetu. Problem sada nastaje jer se ovi headseti nazivaju prema platformi na kojoj rade, to jest Windows Mixed reality, premda nema zapravo nikakvog miksanja stvarnosti što izaziva nezadovoljstvo publike koja je očekivala HoloLens iskustvo po povoljnoj cijeni. Microsoft nas uvjerava kako će takvi uređaji doći s vremenom, no za sada se po traženoj cijeni i u interesu šireg razvoja Microsoftove Mixed reality platforme nude VR headsetovi koji funkcioniraju sa Steam sučeljem kao i samostalnim aplikacijama koje su za tu platformu napravljene.

S izlaskom Xbox One X konzole najavljena je integracija MR platforme, no Microsoft želi za konzolu razviti wireless headset za koji očekuju da neće biti gotov još barem godinu dana prije nego bude spreman za predstavljanje.

Stoga donosimo zaključak da je Mixed reality zasad zapravo samo ime platforme koje je iskorišteno za VR naočale koje se nude od partnera proizvođača Microsofta poput HPa, Della, ASUSa i drugih.

 


Ocijeni sadržaj
(1 Glasaj)

Skeniraj QR Code mobitelom i ponesi ovu stranicu sa sobom

U VidiLabu testiran Windows